|
26.392
netweters
|
164.305
antwoorden
|
|
22.053
vragen
|
Heb deze modem F@ST3896LG-TN, als ik met Wifi Analyzer mijn wifi test zie ik bij 2.4 GHz zeer slecht bereik, zelfs op 4 meter afstand, de Proximus van de buren scoort beter dan dit van Telenet, de 5GHz scoort wel goed en zie ik als enige. Woon in een vrijstaand huis, met 6 meter tussen de geburen. Nu heb ik enkele slimme stekkers en een oude tablet waarop Home Assistant draait, wel deze valt altijd uit rond 18h30, tablet en slimme stekkers bevinden zich in dezelfde ruimt als mijn modem op een afstand van enkele meters, mijn wifi 2.4 GHz bereik is miniem soms komt deze er zelfs niet op als ik test met mijn smartphone. Mijn modem is enkele maanden geleden vervangen geweest bij installatie van de TV box. Mij HA draait op een Raspberry PI die is verbonden met een utp kabel. Heb ook een powerline, Net test gedaan, op 4 meter van mijn modem is mijn bereik -80 afstand meer dan 100 meter en valt soms weg, Proximus van de buren scoort hier betrekkelijk goed. Op 2 meter van de powerline, 15 meter van de modem heb ik een goeie ontvangst afstand ongeveer 4 meter.
Wat is hier mis? modem stuk? Instelling van modem?
Heb ondertussen een nieuwe modem geplaatst (zelfde type) van Telenet en de resultaten zijn dezelfde, dus aan de modem ligt het dus niet.
Je zal moeten zoeken wat er storing geeft
Stap per stap en noteer wanneer het uitvalt
Trek toestel per toestel uit om te zien wat het doet
Neem je tijd
Powerline heb ik uitgeschakeld, dus enkel mijn modem , wel mijn 5 GHz staat er op als ik overschakel naar 2.4, soms wel soms niet.
5 GHz komt alleen de mijne erop, net op -70, variërend tussen -50 en - 60 op een afstand van 4 meter van de modem, getest via mijn samsung A52s 5G
Niemand een oplossing hiervoor?