Beantwoorden
freddyh
Professional Weetjesweter
My smart Valentine Trick or treat? De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag

WIFI 2.4 GHz valt ´s avonds steeds weg.

Heb deze modem F@ST3896LG-TN, als ik met Wifi Analyzer mijn wifi test zie ik bij 2.4 GHz zeer slecht bereik, zelfs op 4 meter afstand, de Proximus van de buren scoort beter dan dit van Telenet, de 5GHz scoort wel goed en zie ik als enige. Woon in een vrijstaand huis, met 6 meter tussen de geburen. Nu heb ik enkele slimme stekkers en een oude tablet waarop Home Assistant draait, wel deze valt altijd uit rond 18h30, tablet en slimme stekkers bevinden zich in dezelfde ruimt als mijn modem op een afstand van enkele meters, mijn wifi 2.4 GHz bereik is miniem soms komt deze er zelfs niet op als ik test met mijn smartphone. Mijn modem is enkele maanden geleden vervangen geweest bij installatie van de TV box. Mij HA draait op een Raspberry PI die is verbonden met een utp kabel. Heb ook een powerline, Net test gedaan, op 4 meter van mijn modem is mijn bereik -80 afstand meer dan 100 meter en valt soms weg, Proximus van de buren scoort hier betrekkelijk goed.  Op 2 meter van de powerline, 15 meter van de modem heb ik een goeie ontvangst afstand ongeveer 4 meter.

Wat is hier mis? modem stuk? Instelling van modem?

7 reacties
ChristofM
Expert Moderator
Jij alziend oog. ;-) Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? De race is begonnen!

Kan er iemand @freddyh helpen om in zijn installatie toch een betere verbinding voor 2,4 GHz te krijgen?

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngChristof
Expert Moderator
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

freddyh

Heb ondertussen een nieuwe modem geplaatst (zelfde type) van Telenet en de resultaten zijn dezelfde, dus aan de modem ligt het dus niet.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Ben je zeker dat wanneer je test je niet verbonden bent met de powerline ipv de modem?

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

Je zal moeten zoeken wat er storing geeft 

Stap per stap en noteer wanneer het uitvalt 

Trek toestel per toestel uit om te zien wat het doet 

Neem je tijd 

freddyh

Powerline heb ik uitgeschakeld, dus enkel mijn modem , wel mijn 5 GHz staat er op als ik overschakel naar 2.4, soms wel soms niet.

freddyh

5 GHz komt alleen de mijne erop, net op -70, variërend tussen -50 en  - 60 op een afstand van 4 meter van de modem, getest via mijn samsung A52s 5G

freddyh

Niemand een oplossing hiervoor?