24751
netweters
|
152343
antwoorden
|
20691
vragen
|
Beste,
Ik heb thuis enkele powerlines die maken soms wel en soms totaal geen connectie met de modem (huis icoon - no led) na een full diagnostic of mijn home netwerk heb ik nog steeds het probleem. De helpdesk van telenet heeft alle testen al uitgevoerd zonder resultaat. Ik zou graag mijn powerlines willen vervangen (niet gezegd dat het met nieuwe better werkt) maar ik zou is willen weten of jullie andere ideen hebben? Dit probleem maakt me eerlijk gezegd wel helemaal zot dus wie dit kan oplossen die trakteer ik op een pint of vijf.
testen:
- Reset modem
- Reset powerlines
- Resync every telenet devices
- Try different wall sockets
- and much much more
Bedankt voor jullie hulp
Kr,
@Ex-Netweter
Zijn dat gekochte powerlines?
Je kan een set powerlines gratis huren van Telenet. Ik zou er voor gaan.
Als het gehuurde powerlines van Telenet zijn kan je toch ruilen voor (goed) werkende exemplaren.
Je kan ze bestellen via de Telenet app.
Hello @louishufk bedankt voor uw antwoord.
Dat zou ik kunnen doen maar met die corona tijden kan ik niet naar een telenet winkel om ze in te ruilen. De powerlines zijn verhuurd (2euro per maand per powerline) dus ik ga er geen extra bestellen. Enig idee wat ik nog kan doen van testen enzo?
KR,
Hallo,
kijk eens wat het ipadres is van uw Telenet?(welke?)powerlines
( 192.168.0.52?)en probeer via uw webbrowser er op in te loggen via admin en waarschijnlijk standaard paswoord wat u volgens de fabrikant kan vinden door op te zoeken op internet.
U kan via FING een netwerkscan uitvoeren om hun ipadres te vinden.
wijzig daarna het standaard paswoord en pas uw andere instellingen aan.
vergeet niet op te bewaren of aply te klikken.
mvg
@Ex-Netweter
Vervang de UTP kabels eens. Als er ergens een versleten exemplaar tussen zit kan je zulke problemen voorkrijgen. Er staan toch ook geen storende toestellen in de buurt?
Het wachtwoord is echt standaard: 12345 , of password of admin of zo.
login enkel via http dus niet https.
browser:http://192.168.0.52 indien de pg9072-9073
Wel liefst ethernet kabel in u desktop steken en WiFi uitzetten denk ik
Staat trouwens in uw telenet alles op 1wifi ingeschakeld? Dat wel eerst doen
Met WiFi uitschakelen bedoel ik die op u desktop uiteraard
dat heb ik ook al gedaan 🙂 als de powerline geen connectie maakt met de modem dat werkt het via kabel ook niet wat logisch is
Admin en password zou het moeten zijn voor de http://192.168.0.52 ip adres standaard voor de pg 9073 powerline.
tussen haakjes: zeeeer onveilig want niet via https.
@louishufk alles is hier perfect in orde qua bekabeling. nieuwe UTP cables
@Ploefie ik heb geprobeerd om verbinding te maken met het ip adress van mijn modem en powerline maar dat lukt niet. Dat is toch geblokeerd door telenet?
@Ex-Netweter
Het is niet omdat het nieuw is dat er niets aan kan mankeren. Daar hebben ze de garantieperiode voor uitgevonden.
Als ze kuren blijven verkopen kan je contact nemen met Telenet om uit te zoeken hoe je deze kan vervangen.
@Ex-Netweter
Welke moedellen heb je van powerlines?
Welke ledjes zijn aan de keren dat het werkt (elke powerline afzonderlij)
of
Welke ledjes zijn er aan de keren dat het niet werkt (elke powerline afzonderlijk).