Beantwoorden
sigrid_sohier
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

WIFI problemen met sommige toestellen

Beste

De laatste tijd heel vele WIFI-problemen. 
Een bepaald toestel (een Samsung tablet) wordt steeds van het wifi-netwerk gegooid, opnieuw verbinden is heel moeilijk en blijft problemen geven.
Hetzelfde heb ik met mijn Iphone, meest van de tijd staat het toestel op 4-G, dit kan toch de bedoeling niet zijn ...
Ook met mijn laptop is op het wifi-netwerk geraken steeds een grote opdracht.

 

Ik vind het vreselijk frustrerend. Men betaalt voor diensten, dan wil ik ook graag dat deze werken. 

 

We hebben hier een WIFI-booster, en ook een powerline. Maar er is geen verschil merkbaar.

 

Hopelijk kunnen jullie een oplossing bieden.

Alvast bedankt

 

mvg

Sigrid

 

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIFI problemen met sommige toestellen

@sigrid_sohier  als ik het zo bekijk heb je niet op sommige maar op alle toestellen een probleem. 

Heb je de modem en je AP en de powerlines ook al eens gereset allemaal? Heb je ook in de tussentijd iets veranderd gehad waardoor het nu moeilijk gaat om op wifi te geraken ? En hoe is je netwerk opgedeeld in de modem je kan eens zien of je zowel het 2.4 GHZ hebt en de 5 GHZ maar dan ieder apart. Misschien dat daar je probleem ligt waardoor het moeilijker wordt te verbinden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

WIFI problemen met sommige toestellen

@sigrid_sohier  hebben al uw wifi devices (booster en powerline) dezelfde SSID (naam)?

Ik stel deze vraag omdat bij verschillende gekende ssid's je elke keer van de ene naar de andere moet connecteren en daardoor zal je signaal verlies hebben.

Bij een "mesh" systeem heb je dit niet voor omdat dit 1 ssid heeft, dus 1 gekend netwerk en 1 password.

Ik veronderstel dat je problemen hebt bij het connecteren omdat je bijvoorbeeld op je laptop verschillende ssid's hebt als gekende netwerken en de laptop moet zoeken naar het sterkste signaal.

Op het moment dat je tussen de 2 signalen zit, met ongeveer dezelfde sterkte, zal de laptop niet automatisch kunnen connecteren en zal je ook problemen ondervinden op alle andere devices.

Beste even checken dus.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WIFI problemen met sommige toestellen

@sigrid_sohier 

Als je nu in Mijn Telenet één netwerk hebt, zet dat af en geef minstens en gebruik minstens twee verschillende SSID's, één voor 2,4 GHz wifi en één voor 5 GHz wifi. Dat doe je ook via Mijn Telenet.