24651
netweters
|
151394
antwoorden
|
20595
vragen
|
Apps werken soms beter via mobiele data dan WiFi niettegenstaande dat wifisneheid ok is,dit op nieuwe Samsung galaxy a54.
oplossing,reden?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Bonjour a tout(e)s. est-il nécessaire de changer mon câble Ethernet cat5 pour avoir une meilleure connexion ? Merciii..
@Dirk111 ik heb jouw onderwerp verplaatst naar de Nederlandse zijde van De Netweters, dit gezien de inhoud ook in het Nederlands geschreven is. Je tweede onderwerp (over hetzelfde) heb ik offline gehaald, zo blijft het overzichtelijker.
Ok bedank maar deze site flipt van Frans naar Nederlands.
Een reden kan zijn dat je in een buurt woont waar heel veel mensen tegelijk gebruikmaken van Wifi.
Om de oorzaak te vinden zal je dus nauwgezet moeten bijhouden op welke momenten Wifi slecht en 4G beter werkt.
Misschien kan je na enkele maanden een patroon herkennen. Bijvoorbeeld trage Wifi tijdens de piekuren.
Speedtest Ookla WiFi 402 Mbps
mobiel .32.2 Mbps
Ik had dit probleem vroeger nooit,wonen evenveel mensen als daarvoor 😊
Telenet wireless modem CH8568LG ,dus op iPad werkt alles normaal ook Telenet flow app
op chromecast werkt ineens flow app tergend traag ,Disney en Netflix, YouTube normaal VRT en VTM Apps niet
Na werken in mijn straat werken dingen anders,bij Telenet zeggen ze dat geen invloed heeft ,maar ik stel alleen maar vast wat ik zie.
Android gsm nieuw maar ook al op ouder toestel,sommige apps zoals VRT Max ,VTMGO bv WiFi bijna niet of niks op mobiel wel.
Raar probleem ineens daarvoor nooit problemen gehad.
Niemand enig idee?
Geef de AP'svoor de 2.4GHz en 5 GHz band verschillende namen zodat je zelf de band kan kiezen.
Doe dan de test eens op de 2 AP's.
De 2.4 GHz band is ook gevoelig voor storingen door buren omdat er eigenlijk maar 3 bruikbare kanalen beschikbaar zijn.
@Dirk111 schreef:
Ok bedank maar deze site flipt van Frans naar Nederlands.
@Dirk111 dit komt omdat je zelf jouw taalinstelling bij het registreren op deze community hebt ingesteld op 'Frans'.
Ik zal jouw taalinstelling even wijzigen naar Nederlands, dan wordt je niet meer automatisch naar de Franse kant gebracht.
En weer een topic over hetzelfde probleem waar telenet zich lekker van tussen uit muist.
De vraagsteller overzetten van Franse naar Nederlandse account kunnen ze ja, maar een oplossing bieden...