Beantwoorden
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems?

Ik heb deze vraag 2,5 jaar geleden gesteld…

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems?

 is er al een update?

0 Likes
8 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems?

Ik vraag me af, of het de taak is van een Internet provider om altijd de nieuwste snufjes in hun routers te hebben?

Je kan toch niet verwachten dat Telenet zijn miljoenen internet klanten een nieuwe modem geeft ??

 

Als WiFi6 echt een toegevoegde waarde is voor jou, zou ik investeren in WiFi6 AP's of een mesh systeem ...

 

Trouwens, WiFi van de modem/router van een provider is meestal niet optimaal, gezien de plaats waar dit toestel gewoonlijk staat (technische ruimte, garage, ...).

Voor een goed WiFi netwerk zorg je beter zelf?

0 Likes
Hijsbeer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems?

Dan moeten ze misschien ook niet hun routers pushen aan iedereen en de klanten vrij laten kiezen?

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems?

Klanten kunnen een HGW zonder WiFi kiezen (CV8560E, alias E-router) en hun eigen WiFi uitbouwen (indien WiFi echt belangrijk is).

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems?

Inderdaad. Volledig akkoord met @flip1953 

Je Wifi apparatuur moet op een strategische plaats staan, dus niet in een kelder of garage bijv.

Ik kies Telenet voor connectiviteit, TV en mobiel, maar voor binnenshuis WIFI wil ik liever iets anders.

 

Ik heb alles gescheiden;

- Een CV8560e als modem/homegateway zonder WIFI

- een Palo Alto Networks firewall (eveneens zonder WIFI)

- meerdere AP's, pure access-points met de routerfunctionaliteit uitgeschakeld. In mijn geval zijn dit Apple Airports, maar eens Ubiquiti Wifi6e AP's beschikbaar heeft, ga ik heel de setup veranderen.

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems?

Ik ben heel content van mijn "witte" HGW met Wifi 5 of .....AC. (CH7465LG-TN).

Ik heb One. Er komt dus 150 Mbps binnen.

De HGW staat in de hoek van de living in een kast en ik haal op mijn PC (met Wifi 5 of .....AC ingebouwd) op 6 meter afstand 135 Mbps. Uiteraard via de 5Ghz band.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems?

@Jamingo @flip1953  Ik kan daar volledig inkomen. Een goed netwerk, al of niet draadloos daar moet je zelf voor zorgen. Je laat je electriciteits- of waterinstallatie ook niet over aan je leverancier van die producten. Ikzelf ga er vanuit dat Telenet of elke andere provider moet zorgen voor goed internet tot aan de plaats waar het bij mij binnenkomt. Daarvoor betaal ik. De rest, switches, bekabeling, AP's enz. daar ga ik zelf op zoek naar goede, betaalbare kwaliteit.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hijsbeer
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems?

Voor water huur ik een loodgieter in, voor elektriciteit een elektricien, voor internet een ...

 

Niet iedereen ken hier iets van. Of anders, bijna niemand kent hier iets van.

Ik ben al een tijd op zoek naar hoe ik mijn problemen met wifi moet oplossen. En als Telenet zegt van wifi tot in elke hoek van je huis en ze verkopen me hun Access Points, dan denk ik dat ik mag rekenen op kwaliteit.

 

Aja, die analogie van water en elektriciteit..

Verkoopt fluvius stopcontacten? Verkoopt pidpa waterkranen?

Verkoopt Telenet Access Points?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer WiFi 6 (802.11AX) bij Telenet modems?

Inderdaad, die verkopen geen stopcontacten e.d. maar wel onderhoudscontracten en die leggen de regels vast welke aansluiting je moet hebben.  Je bent bijvoorbeeld verplicht een bepaald type electriciteitskast te gebruiken waar ze hun apparatuur kunnen in plaatsen en die kost veel geld. Maar los daarvan is dit iets dat gegroeid is door de jaren heen. Ze bieden internet aan en Wifi was dat kleine verschil om hun product te verkopen. Wat tot de huidige verkeerde ontwikkeling is gekomen. En er zijn inderdaad weinig mensen die er iets van kennen. Zelfs in computerwinkels. Ze verkopen wat de leverancier hen aanraadt, waar ze winst mee maken. Netwerk is een niche bij de electriciens en de verkopers van domotica. Ik heb verschillende avondcursussen gevolgd gaande van hardware, netwerken tot raspberry enz.. Telkens kwam ik daar electriciens, installateurs van domotica enz. tegen waarvoor die cursussen een welkome aanvulling was op wat ze deden. Bijvoorbeeld hoe IOT werkt heb ik geleerd via een cursus Raspberry PI. Het begrip seamless roaming heb ik 15 jaar geleden al geleerd op een cursus netwerken. Wifi stond toen nog in zijn kinderschoenen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes