Beantwoorden
Bart1967
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wasmachine in de kelder kan niet verbinden met wifi

We hebben pas een wasmachine met WiFi gekocht, blijkt dat dat toestel geen contact met ons netwerk kan maken. Ga ik met een IPhone in die kelder staan, dan krijgt ook dat toestel bijna geen contact. Gekke is dat de modem zelf in die kelder staat, op amper 4 meter er vanaf.

 

Rest vd huis netjes voorzien van WiFi , allemaal apparatuur van Telenet zelf, alles ingesteld door Telenet als 1 netwerk.

 

zou het kunnen dat de WiFi vd modem zelf niet werkt?

 

we hebben de modem in de kelder, router gelijkvloers , 2 repeaters op 1 ste verdiep.

 

Titel gewijzigd door Shaijen(mod) | Vorige titel: WiFi kelder wasmachine

 

 

0 Likes
9 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wasmachine in de kelder kan niet verbinden met wifi

Over welke wasmachine gaat het juist? Mogelijk heeft die een probleem met 1 signaal. Splits via Mijn Telenet je netwerk eens op in 2.4 GHz en 5 GHz en laat je wasmachine verbinding maken met 2.4.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wasmachine in de kelder kan niet verbinden met wifi

@Bart1967 

Ik begrijp iets niet goed. Je zegt dat uw modem in de kelder staat en uw router op het gelijkvloers. allemaal Telenet apparatuur.  Dat kan ergens niet want modem en router van Telenet zijn één toestel, de HGW. Uitzondering is de eMTA modem, maar die wordt al geruime tijd niet meer verdeeld.

Anderzijds, moest uw "router" effectief op het gelijkvloers staan is het wel logisch dat je in de kelder slechte WiFi hebt. Een modem straalt geen WiFi uit.

Kun je eens het type aangeven van alle apparatuur die je in huis hebt?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bart1967
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wasmachine in de kelder kan niet verbinden met wifi

De dikke coax komt binnen, gaat naar een zwart verdeelkasten.

 

Van daaruit vertakt de kabel naar een eerste wit toestel CH 7465LG-TN.

 

op dat toestel zit aan voorzijde een WPS knop, achteraan komen er een reeks RJ45-ers uit.

 

1 van die rj45 gaat naar gelijkvloers, naar de tweede gelijkaardig witte toestel. Iets kleiner dan dat in de kelder, ook met WPS knop’ AP7465CE-TN.

 

twee andere rj45 kabels gaan naar powerlines, eentje naar de tv, de andere naar boven. Op die van boven hangen twee dikkere types powerline boxen’ PG-9072LG-TN.

 

bedankt voor je reactie

 

 

0 Likes
Bart1967
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wasmachine in de kelder kan niet verbinden met wifi

Hoi, bedankt voor je reactie.

Miele WSI 863 WCS is het type machine.

Ik heb ondertussen ook een WiFi vermogensmeter in dat stopcontact vd wasmachine gestoken, en ook die raakt niet verbonden.

als ik een speedtest doe in die kelder, ook nada.

 

Ga wel opzoeken hoe ik dat kan opsplitsen, kan ik dan ben de 5 ghz afzetten?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wasmachine in de kelder kan niet verbinden met wifi

@Bart1967 

OK, die  CH 7465LG-TN. is uw HGW, een combo toestel dat zowel modem als router is. Als ik het goed begrijp staat de HGW dus effectief in de kelder. Juist?

Het toestel AP7465CE-TN is een Acces Point. Straalt dus zowel WiFi uit als dat het RJ45 poorten heeft. Staat, als ik het goed begrepen heb, op het gelijkvloers.

Dat de  PG-9072LG-TN. powerlines zijn weet je. Hier volg ik even niet. Powerlines bestaan uit een master (die aan de router of een AP met RJ45 verbonden moet zijn), ingeplugd in een stopkontakt, en één of meerdere slaves, die ergens anders in het stopkontakt geplugd zitten. De slaves kunnen doorgaans ook WIFi uitstralen alsook hebben ze één of meerdere RJ45 poorten. Kun je eens schematisch aangeven wat waar zit en hoe het verbonden is? En hoeveel powerlines heb je exact?

Belangrijk detail: de powerlines (zowel master als slave) dienen rechtstreeks in een stopkontakt te zitten, dus niet via een verdeeldoos.

 

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bart1967
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wasmachine in de kelder kan niet verbinden met wifi

Dag Stefaan, klopt volledig,

 

de powerlines die ik vermoed heb, zijn idd de twee die boven insteken.

 

in de kelder , rechtstreeks vertrekkende vd HGW, zit een master vd powerlines in een stopcontact PG-9073LG-TN.

 

Dus we hebben boven 2 powerline slaven, die beiden aftakken van die master, of zou het kunnen dat die slaven doorschakelen naar mekaar?

 

Denk je dat dat iets te maken kan hebben met geen WiFi in de kelder?

Doe juist de Speedcheck via Telenet zelf, 5 mb Max aan het wasmachine. Doe de test op gelijkvloers en daar haalt ie ook maar 20 mbit. Zal tweede topic starten , ons internet is skeet, dixit zoon. Ik doe elke dag een speedtest, op willekeurige uren, en onze snelheid fluctueert tussen 282 mb en nul, soms anderhalf uur gewoon geen verbinding.

FUP noemen ze dat. Buur is al naar Proximus overgestapt daardoor..’

 

0 Likes
Bart1967
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wasmachine in de kelder kan niet verbinden met wifi

Zo, 5 minuten later die ik opnieuw speedtest, beneden 265 en in de kelder kan hij zelfs geen contact meer maken.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wasmachine in de kelder kan niet verbinden met wifi

@Bart1967 

Geen WiFi in de kelder ... terwijl uw HGW in de kelder staat ...Eens beginnen met het simpelste: je hebt toch niet toevallig (wellicht ongewild) via "mijn telenet" de WiFi van de HGW uitgeschakeld? Dan heb je enkel nog die van het AP en die van de powerlines.

Want, vergis u niet, je hebt a) een router; b) een AP en c) een set powerlines. Je beschikt bijgevolg over drie WiFi netwerken ... Wat je eens kan doen om een en ander te testen is die alledrie een andere naam geven. Dan kan je nagaan waar  in uw woning je bereik hebt van welke bron. En kijk ook eens naar welke kanalen je gebruikt. Heb je driemaal hetzelfde kanaal ingesteld kunnen die elkaar "wegdrukken" En dat maal twee, want je hebt 2,4 GHz en 5 GHz.

Om de eerste zin van vorige paragraaf te corrigeren: je hebt dus zes WIFi netwerken, drie in de 2,4 GHz en drie in de 5 GHz. Om alles deftig te testen zouden die dus allemaal een andere naam moeten hebben. Wanneer je dat niet graag hebt kan je dat nadien weer allemaal aanpassen. Ikzelf doe dat niet (dat terug aanpassen dus), ik heb 5 WiFi netwerken in huis, elk met een eigen naam. Zo behoud ik het overzicht van wat, waar ... en kan steeds manueel ingrijpen om een verbonden client van netwerk te veranderen. Als ze allemaal dezelfde naam hebben kan je dat niet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bart1967
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Wasmachine in de kelder kan niet verbinden met wifi

Stefaan, op mijn Telenet staan alle WiFi settings op on. Wij hebben die wel ooit uitgezet, dus vind ik het raar dat op mijn Telenet staat dat de WiFi aanstaat.

Daar klopt er iets niet dus. Al onze toestellen zijn door een Telenet service man geïnstalleerd zoals ze nu zijn. 

ik denk dat ik best alles loskoppel en dan 1 na 1 terug aanzet.

Werkje voor het weekend als de inhuizige jeugd nog niet wakker is…

0 Likes