Beantwoorden
Baxmus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Welk access point werkt met Telenet

Hallo

ik heb al 2 access points van Telenet actief en wil er een derde bij maar bij Telenet zijn die momenteel niet te verkrijgen.

Daarom had ik graag geweten of ik in de handel een access point kan aanschaffen dat probleemloos werkt met mijn huidige installatie en zo ja waarop ik dien te letten of welk toestel ik dan best aanschaf.

Ik ben geen netwerk-wizard dus zou het ding liefst "plug & play" moeten zijn of toch eenvoudig te installeren moeten zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Grtn

0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Welk access point werkt met Telenet

@Baxmus bedoel je de powerlines van Telenet of andere access points ? 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Baxmus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Welk access point werkt met Telenet

Hey Kristof

Ik heb zowel de powerline als 2 access points (van Telenet) al in mijn installatie maar ik wou een bijkomende access point op de bovenverdieping zetten.

De powerlines geven een naar mijn aanvoelen minder sterk/snel wifi-signaal.

Bedoeling is om overal hetzelfde wifi-signaal te hebben zodat er geen verbreking is wanneer we ons door de woning verplaatsen.

Grtn

Peter

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk access point werkt met Telenet

@Baxmus 

AP's kan je gewoon door mekaar gebruiken, enkel powerlines moeten op mekaar afgestemd worden. Een AP wordt immers bekabeld aan de router aangesloten en heeft dus geen interferentie met de andere toestellen. Op het AP zelf stel je dan de WiFi in zoals je zelf wil. Gebruik je dezelfde naam  dan heb je overal één netwerk.

Let wel op de keuze van de (verschillende !) gebruikte kanalen (liefst 1, 6 en 11 gebruiken) om onderlinge interne storing of wegdrukken te vermijden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Baxmus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Welk access point werkt met Telenet

Hartelijk dank voor de hulp!

0 Likes