Beantwoorden
Arne2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Wat is de signaalsterkte van een WiFi Accesspoint?

Hallo,

 

Aangezien wij binnenkort een kamer op zolder gaan hebben, zijn we van plan een wifi Accesspoint op het 2de verdiep te zetten zodat we ook wifi op zolder hebben.
Nu mijn vraag is heeft iemand een idee wat de signaalsterkte van een Telenet router is zodat ik iets koop dat ook sterker is als dat mogelijk is, Dit is ons model zoals op MijnTelenet staat: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS). En ik veronderstel ik dan het wireless netwerk uitzet op de router en enkel via het accesspoint laat uitzenden?

 

Alvast bedankt.

 

Titel aangepast door @NV1 | wifi accespoint

Tags (1)
0 Likes
8 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is de signaalsterkte van een WiFi Accesspoint?

@Arne2 

De signaalsterkte is wettelijk beperkt. Als het nodig is kan je een extra toestel bijzetten daar waar het signaal zwakker of onvoldoende is. Hetgeen je nu trouwens doet.

Je hoeft helemaal niet de wifi van de router uit te zetten. Als je die uitzet zal je beneden waar de router staat geeb wifi meer hebben.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wat is de signaalsterkte van een WiFi Accesspoint?

Via de Telenet app kan je gratis een eerste Access Point verkrijgen. Die moet wel via kabel verbonden zijn. Ik heb de indruk dat jij het over een zgn. "repeater" hebt. Dat is niet aan te raden. Als kabel geen optie is, dan kies je beter voor powerlines. Een eerste set kan je via Telenet krijgen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arne2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Wat is de signaalsterkte van een WiFi Accesspoint?

Wij hebben een internetkabel op het 2de verdiep lopen, dus ik dacht daar de accesspoint op aan te sluiten. En aangezien dat de kamer waar we het accesspoint willen plaatsen boven onze huidige router is zou er nog altijd een goed signaal moeten aankomen beneden.

0 Likes
Arne2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Wat is de signaalsterkte van een WiFi Accesspoint?

Ik heb eens wat rondgekeken op het internet, en iets zoals "wifi 6" zou een sterker signaal moeten geven? Zou een wifi 6 Accesspoint beter zijn dan het signaal van de Telenet router?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat is de signaalsterkte van een WiFi Accesspoint?

@Arne2  In theorie wel maar verwacht nooit dat je met 1 AP je ganse huis zal kunnen dekken. Daarom verschillende AP's op verschillende plaatsen, die elkaar gedeeltelijk overlappen. Want je blijft altijd met je bestaande hindernissen zitten. En wat is beter? Een verhoogde doorvoersnelheid? door extra kanalen toe te voegen. Dat houdt alleen in dat je met meerdere tegelijk op de Wifi kunt, intern, maar je internetsnelheid blijft beperkt tot wat je provider biedt en wat elke host die gebruikt maakt van dit internet inneemt.

Besluit: Koop je een goede Wifi AP als je geld wilt spenderen of huur ( 1e is gratis) er eerst eentje bij Telenet vooraleer je die extra uitgave doet.

En sluit alle toestellen die niet van plaats veranderen bij voorkeur bedraad aan. Printers, NAS, TV,s, geluidsinstallaties enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arne2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Wat is de signaalsterkte van een WiFi Accesspoint?

Bedankt voor je antwoord, moest ik meerdere accesspoints kopen, gaan de draadloze apparaten dan automatisch veranderen van accesspoint voor het wifi signaal als ik rond het huis stap?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wat is de signaalsterkte van een WiFi Accesspoint?


@Arne2  schreef:

Bedankt voor je antwoord, moest ik meerdere accesspoints kopen, gaan de draadloze apparaten dan automatisch veranderen van accesspoint voor het wifi signaal als ik rond het huis stap?


Dat is de theorie. In de praktijk loopt dat soms anders en wordt niet altijd het sterkste signaal gekozen. Wat de AP zelf betreft: ik zou er nog geen geld aan geven. Probeer gewoon die eerste gratis AP van Telenet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arne2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Star Wars Day Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Wat is de signaalsterkte van een WiFi Accesspoint?

Oke, bedankt.