Beantwoorden
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

Wat is dit netwerk en welk wachtwoord vraagt men ?

Ik zie in beschikbare wifi netten een netwerk met beveiligd wachtwoord, waarop ik geen idee heb wat precies wordt gevraagd.
Ik veronderstel dat het wat te maken heeft met mijn account bij Telenet ? Of moet men een wachtwoord uploaden ergens bij Telenet ?

 

Inhoud gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Reden: Netwerknaam verwijderd

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is dit netwerk en welk wachtwoord vraagt men ?

@Merel  

Ten eerste is het niet de bedoeling dat je hier netwerknamen of andere prive namen gaat neerzetten. Het is een openbaar forum waar iedereen kan meelezen dus ook de personen met slechte bedoelingen. 

 

Daarnaast dat netwerk is dat van jezelf of van iemand uit de buurt ? Als je naar 'mijn Telenet' gaat kan je zien wel draadloos netwerk van jullie is. Ook zie je daarbij als je kijkt bij je wifi gegevens wat je eigen wachtwoord is van je wifi netwerk. Je kan ook kijken achter op de modem op de sticker daar zal die informatie ook op staan.Het is namelijk zo dat je toestel ook andere wifi netwerken ziet van de omgeving. Al deze netwerken zijn beveiligd met een wachtwoord en zo heeft iedereen zijn eigen wachtwoord en netwerk naam.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

Wat is dit netwerk en welk wachtwoord vraagt men ?

@patrick37

Bedankt voor uw toelichting.

Ik heb via Mijn Telenet (Wifi optie) inderdaad gevonden dat de SSID persoonlijk is en niet van een buur. Waarom het op het forum niet mag worden vermeld zal wel een grondige reden hebben, maar ik begrijp niet goed wat kwaadwilligen er kunnen mee aanvangen, gezien het wachtwoord.

 

Het wachtwoord is idd gevonden maar het is geen sinecure om het telkenmale te moeten invoeren.

Ik vind er wel een oplossing voor.  Is het mogelijk/raadzaam om dat ww te wijzigen ?

 

Tags (1)
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is dit netwerk en welk wachtwoord vraagt men ?

@Merel  

Het is een algemene regel dat we geen openbare gegevens plaatsen op het forum. Dus geen email adressen , ip adressen , wifi netwerken , dus eigenlijk alles wat persoonlijk van jezelf is niet plaatsen op de Netweters. 

 

Je kan het wachtwoord van je wifi altijd aanpassen via 'mijn Telenet'. Maar kan je het wachtwoord niet ingeven als je verbinding maakt met je wifi netwerk ? Of wat is er precies het probleem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

Wat is dit netwerk en welk wachtwoord vraagt men ?

Vermoedelijk moet dit handmatig telkenmale worden ingevoerd. Het is een 'goed' wachtwoord in de zin dat het lang is. Ik heb geen ezelbrugje om het te onthouden.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat is dit netwerk en welk wachtwoord vraagt men ?

@Merel  

Het zou normaal gezien niet de bedoeling moeten zijn dat je het wachtwoord elke keer moet ingeven als je verbinding wil maken. Dus kijk zeker op je toestel of je de verbinding / het wachtwoord kan laten onthouden. 

 

Moest je wachtwoord te moeilijk zijn om het te onthouden kan je dus zoals al gezegd in 'mijn Telenet' een ander voor jou gemakkelijk te onthouden wachtwoord maken. Het staat je vrij deze dus aan te passen. Eventueel dus ook eentje waar je een ezelsbruggetje bij kan maken. Vergeet daarna niet op opslaan te drukken onderaan de pagina anders onthoud deze je wachtwoord niet. 

 

Als je dat gedaan hebt dien je wel al je toestellen opnieuw te laten verbinden met het nieuwe wachtwoord , dat dien je dan ook in te geven. Anders heb je geen wifi verbinding meer. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Merel
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! Warming up? De vlam zit erin.

Wat is dit netwerk en welk wachtwoord vraagt men ?

@patrick37

Nogmaals bedankt voor alle aangereikte informatie. Ik zal het nu wel kunnen klaren.

Tot de volgende.

Tags (1)