Beantwoorden
Playitloud3971
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

Hallo,
1 dag deze maand hebben we een veel hoger internetverbruik, we zijn een vzw en die dag is er bijna niemand in het pand aanwezig geweest, behalve savonds tussen 20 en 21u30 voor een elektrisch toestel af te zetten wat opgehaald was, verder niets, zeker in dat geval is dit toch uitzonderlijk hoog voor anderhalf uur, sowiso door de dag wanneer er wel mensen aanwezig zijn, zijn er eigenlijk nooit meer dan 5 smartphones en of 2 computers verbonden met de wifi, wat meestal rond het overige gebruik zit, is het te achterhalen welke toestellen verbonden waren op de dag va het buitensporige internetverbuik? 
 
Schermopname (147).png
0 Likes
14 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

@Playitloud3971  te achterhalen welke toestellen erop dat moment verbonden waren of niet is moeilijk. Zeg maar gerust niet mogelijk. Het kunnen veel toestellen geweest zijn op dat moment. Het kan ook zijn dat er iemand de Wifree heeft gebruikt om veel te downloaden dat kan je altijd eens rond vragen. Of is er iets aan blijven staan wat veel gedownload heeft en is vergeten uit te zetten. Misschien is er iemand die op jullie account kan surfen en daar gebruik van heeft gemaakt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

Iemand die WiFree komt gebruiken kan de boosdoener niet zijn want die krijgt dat verbruik op zijn eigen factuur.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

@Playitloud3971 

 

Ik had nog een vage herinnering en ben nog eens gaan snuisteren: ik heb dat ook al voorgehad, nooit ontdekt van waar het kwam ....

 

Screenshot_20200517-185505_Telenet.jpg


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

@StefaanH  dat weet ik maar ik bedoel wel als je zelf Wifree gebruikt dan zie je het wel aan het verbruik. Misschien dus iemand van die VZW die de gebruiksnaam gebruikt en daar gebruik van maakt om de Wifree te gebruiken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

@patrick37 

 

Zoals je aan mijn screenshot kan zien zou dat dan duidelijk op de factuur staan. Verbruik via WiFree wordt afzonderlijk weergegeven.

Ik denk dus niet dat dit er voort iets tussen zit.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

@StefaanH  ja en jij hebt blijkbaar dit ook al voorgehad heb het gezien. Maar het is ook maar een suggestie he want het is altijd moeilijk te bepalen waar zo een piek ineens vandaan komt. 

Maar in jou screenshot staan inclusief 0 GB voor Wi-free gebruik dat zie ik in de topic starter zijn screenshot niet staan.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

@patrick37 

 

Daarop had ik geanticipeerd en intussen een tweede screenshot gemaakt, ditmaal niet van de app op de foon maar van de website op PC. hetzelfde beeld dus al de TS.

Kijk maar onderaan, ook daar staat dat vermeld.

 

Piek Telenet PC.JPG


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

@StefaanH  ja dat is duidelijke taal en zicht. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

@Playitloud3971 

 

Op uw factuur/afrekening staat er vermeld dat je ook van WiFree gebruik kan maken. Dat betekent , denk ik, dat bij jullie WiFree niet geactiveerd is.  Anders zou daar ook wel dezelfde formule als bij mij gestaan hebben.

Althans, dat is hetgeen ik vermoed. In ieder geval, WiFree heeft er niks mee te maken dat je die piek hebt gehad. En zoals ik reeds aanhaalde, ik heb ook nooit gevonden vanwaar bij mij die grote piek in maart gekomen is ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Playitloud3971
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

Ok bedankt voor alle reacties, Ik ga  morgen nog 1 laatste poging doen en dat is naar telenet zelf bellen, zij kunnen denk ik wel veel meer zien en doen dan wij als gebruikers.

0 Likes
JarneChris
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

Heb dit zelf ook aan de hand gehad, bij ging het om een ddos aanval waardoor ik ook geen internet had die dag maar het verbruik is die dag wel flink omhoog gegaan

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

@Playitloud3971 je kan bellen maar ook intern is dit niet te zien. Het is wet van de privacy dat er intern bij telenet ook niet zichtbaar is welke apparaten er verbonden zijn of waren. En ik heb er veel ervaring mee dus bellen om het te vragen heeft niet veel zin. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

Zou het kunnen dat een paar PC's een Windows update gedaan hebben.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat kan de oorzaak zijn van hoger internetverbruik?

er kan ook een update geweest zijn voor bv windows, die is deze week gepusht heb ik gezien op windows 10, heb die ook moeten installeren deze week.

dit valt niet direct op als je er niet op let.

misschien heeft dit de hoge verbruik gegeven.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes