25.000
netweters
|
153.790
antwoorden
|
20.857
vragen
|
Graag legde ik het volgende probleem voor. Sinds een hele tijd gebruik ik google nest om radiozenders te streamen. Dat lukte steeds perfect. De laatste tijd echter valt de zender zeer regelmatig uit. Er is niets aan de opstelling veranderd en er zijn ook geen wijzigingen gebeurd in de wifi-opstelling, meer bepaald: er zijn geen nieuwe stoorzenders of iets dergelijks bijgekomen. Vaak valt de zender helemaal uit, soms onderbreekt de zender en hervat hij.
Heeft iemand een idee wat de reden hiervan kan zijn?
Met dank bij voorbaat.
Betreft dit altijd dezelfde zender die dan wegvalt of zijn het verschillende zenders waar je dit probleem op ervaart ? Als dat één zender betreft dan kan je eens zien of dit via de gsm bijvoorbeeld ook hetzelfde probleem geeft. Gewoon om te testen of dit enkel aan je Google Nest zou kunnen liggen.
Is er een mogelijkheid die Google nest met een kabel te verbinden ? Dan kan je ook eens testen of dit een probleem geeft of niet.
@Yava Ik neem aan dat jij ook TuneIn gebruikt als radio-streamer?
Helaas speelt dit probleem al een tijdje, ik heb het zelf ook voor. Dit heeft te maken met de compressie van het stream signaal.
Ik ben nu overgestapt naar Deezer en dat werkt echt prima.
Youtube music werkt trouwens ook voor mij, dus misschien kan je dit eens proberen ?
Beste Patrick,
Bedankt voor jouw reactie. Ik heb inderdaad ook al geprobeerd met andere zenders, doch het probleem doet zich ook voor. Het is zo dat die Nest-apparaten niet bekabeld kunnen worden. Ik probeer nu eens via een deco- meshsysteem of het resultaat beter zou zijn. Nogmaals bedankt.
Dag Kristof,
Dit lijkt me heel interessant. Mag ik je nog vragen hoe ik die overschakeling kan doen van TuneIn naar Deezer?
Bedankt voor jouw reactie.
Goedemorgen,
Juist, heb ik ingesteld, maar je kan er geen radioprogramma's mee streamen.
Fijne groeten.
Als u een Deezer Family- account hebt, wordt u gevraagd uw ledenprofiel
Deze info komt van Deezer zelf. Voor Deezer moet je in België andere services aanduiden. Voor YouTube Music en Spotify kan je dit zo aanduiden in het menu.