Beantwoorden
Foxster
Freshman Weetjesweter
Berichten: 27
Trick or treat? Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Welk programma gebruiken om drops te monitoren?

Sinds kort valt mijn wifi regelmatig uit voor enkele seconden (of langer). Mijn wifi systeem is een asus router + Imesh systeem (twee Lyra Trio toegangen).

Dus, ik vraag mij af of mijn mesh systeem faalt of als mijn internet Telenet enkele seconden uitvalt.

Hoe kan ik software installeren die mijn internet signaal logt (uitvallen of niet) of dat het mijn mesh system is die niet optimaal werkt.

Wie weet raad???grts Erik

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: internet signaal monitoren - welke software

0 Likes
2 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk programma gebruiken om drops te monitoren?

@Foxster  

Op zich zijn er genoeg wifi analyzers te downloaden waarmee je dus je wifi kan nakijken. Weet nu niet of je dit dan specifiek kan doen per toestel want dat is eigenlijk wat je vraagt. Je wil weten of je wifi van de modem uitvalt of de wifi van je router. 

 

In dat geval zou je dus al aparte netwerken moeten hebben om dit concreet te controleren. En dan nog is het de vraag of je dit precies kan nakijken. 

 

Wat nog een mogelijkheid is zet één op één van de twee de wifi uit en test het op die manier. Dat lijkt mij de makkelijkste manier om het na te kijken. Merk je op dat er bij je router geen wifi onderbrekingen zijn en je doet er na op dezelfde manier hetzelfde bij je modem en dar zijn onderbrekingen weet je het eigenlijk al. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Welk programma gebruiken om drops te monitoren?

@Foxster 

 

Ik zou in uw geval geen WiFi analyzer gebruiken maar een netwerk monitoring tool en/of een bandbreedte monitoring tool.

 

Beide tools zijn beschikbaar in free versies. Een mogelijke keuze kan je hier voor Netwerk Monitoring en hier voor Bandwith Monitoring vinden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes