24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb een nieuwe smartphone.
Op mijn oude smartphone kon ik eenvoudig op wifree , alsook op mijn tablet.
Ik moet nu blijkbaar van alles instellen om op wifree te gaan op mijn nieuwe smartphone (waar voorlopig nog geen simkaart in zit)
Hoe raak ik opnieuw op wifree ?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Telenet Wifree op smartphone
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wat moet je instellen wat vraagt je toestel te doen ?
En om wat voor gsm toestel gaat het ?
Normaal gezien als je op WiFree wil gaan kun je de verbinding selecteren en dan verbinden en inloggen met je persoonlijke login + wachtwoord van Telenet. Dan zal je toestel verbinden en zit je op WiFree. Let wel op dat als je dit thuis wil doen dat het geen nut heeft want dan zit je op je eigen wifi. Dit lukt dus enkel als je ergens waar WiFree beschikbaar is op verplaatsing. Ook hierbij rekening houdend dat het kan zijn dat je er gewoon niet op kan omdat het uitgezet is op andere modems want die mogelijkheid is er ook.
Het is een Galaxy A54
Eigenaardig, ik moet heel wat meer aanduiden dan identitieit en wachtwoord :
EAP-methode en CA-certificaat
Als ik instel op AKA krijg ik de mededeling : "Plaats uw SIM-kaart en probeer het opnieuw" ?
Normaal gezien heb je toch geen simkaart nodig voor wifi te activeren als je klant bent bij telenet ?
Als ik AKA invul, zegt hij dat ik de simkaart moet insteken.
Als ik TTLS invul, dan vraagt hij dat certificaat ....
Ja de AKA is ook eigenlijk er voor als je een simkaart hebt van Telenet dan kun je dat gebruiken. Maar kun je eens testen of het werkt als je er een simkaart in steekt ? Want je zegt ik heb geen simkaart maar het is een nieuw toestel dus je gebruikt deze nog niet ?
Ik ben de nieuwe smartphone in orde aan het stellen na alles overgezet te hebben van mijn oude smartphone.
Simkaart nog in oude smartphone, maar normaal gezien moet wifree toch werken ZONDER simkaart, want ook mijn tablet en laptop werken zonder simkaart op wifree
Er staat nergens bij dat er een simkaart in moet steken dus in principe zou het zo moeten werken. Maar je probeert toch niet thuis op je WiFree te geraken of ben je op verplaatsing ? Want dat is wel belangrijk aangezien je er thuis niet op kan geraken.
Niet thuis hoor,
ben op een plaats waar het werkt op laptop, tablet, .....
Dan zou ik de laptop en de tablet eens van die verbinding afhalen en dan nog eens proberen. Kan zijn dat er te veel gebruikers verbonden zijn daar waar je nu bent. Er mogen en kunnen ook niet veel gebruikers verbonden zijn via WiFree.
OEPS....
Heb wat "geprutst" ivm certificaten en dergelijke, en het werkt nu blijkbaar.
THANKS voor de hulp
Je duidt je eigen bericht aan als "oplossing", maar nergens leg je uit wat je nu juist gedaan hebt. Lijkt me niet erg logisch en daar heeft niemand iets aan. Wat heb je juist gedaan om het op te lossen?
Telenet raadt EAP AKA aan en dan heb je een SIM van Telenet nodig: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/meer-over-je-internet/hoe-werkt-telen...
Dat lijkt me ook niet meer dan logisch: dit werkt zonder gebruikersnaam/wachtwoord, dus hoe zou WiFree zonder SIM "weten" dat het om een Telenet klant gaat?