Beantwoorden
Problematicus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Hoort wie klopt daar? It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wi-Free verbruik doch nooit aangemeld op wi-free

Beste,

Ik heb een vraagje, hoe is het mogelijk dat er mij WI FREE verbruik aangerekend wordt, als ik( noch anderen in huis) nooit  wi-free gebruiken.
Ik heb namelijk het hotspot signaal op mijn modem uitgezet.
Ik heb mij trouwens ook nooit aangemeld op de portaal site om van deze diensten gebruik te maken. Buitenshuis gebruiken we allen 4g (en we zitten allen bij proximus wat mobile telefonie betreft, omdat we dit beter vinden). 
Thuis zitten we allen direct op ons eigen netwerk en zijn we dus met eigen modem verbonden.
Als ik het goed begrepen heb, zou Telenet Wi-free de verzamel naam zijn voor alles wat met homespot en publieke internet dienstverlening te maken heeft, niet? 
Als je van deze diensten gebruik wil maken, wordt je geacht een telenet wi-free netwerk(homespot) te kiezen en uw user login en password te geven om u aan te melden op dat netwerk, niet?
Dit laatste heb ik nog nooit gedaan noch de andere inwonenden in huis. Dit is dan ook onmogelijk want ik ben de enige die de user login en password in bezit heeft. Deze zijn nergens anders te opgeschreven of bewaard, met uitzondering van mijn geheugen.
Dus nu de vraag, hoe kan er dan wi-free verbruik van mijn telemeter afgaan?
Weet iemand hier een mogelijke reden voor?
Ik heb dit probleem al een tijdje in de mot, ben deze dan ook met behulp van mijn computer programma's voor het loggen van mijn wifi data verbruik gaan analyseren. In de afgelopen 30 dagen zou ik volgens mijn log bestanden slecht 145gigabytes aan dat verbruikt hebben. Volgens mijn telemeter zat ik dan aan 139.368 MB aan WI-FREE verbruik (terwijl we er hier nooit gebruik van maken) + dan nog eens ons werkelijke verbruik. Ik heb fibrenet 100 met een toelage van 50 gig extra volume. Deze heb ik dan ook mogen verhogen omdat mijn limiet 2 weken voor de reset al op was.
Wat echter nog nooit het geval is geweest.
Het maximaal verbruik dat ik voor het vaststellen van dit probleem was maximaal 150 gig per maand(netflix en dergelijke). Een gemiddelde van tussen 2.5 en 7 gig per dag. 
Nu werd 7 december mijn telemeter op 0 gezet. Heb dan inderdaad na mijn werk wat gegamed (star wars battlefront 2) , wat gesurfed en 10 afleveringen van een anime waar ik naar kijk gestreamed met een resolutie van 480p voor afleveringen van circa 23 min. Dit allemaal op PC. Denk nu niet dat dit zoveel van mijn verbruik zou opsouperen. Nu trachtte ik dit via mijn telenet te achterhalen, nu bleek de dienst niet beschikbaar te zijn van za 8 december 20u00 tot vandaag 9 december 20u00. Nu Slaagde ik er zonet op mijn telenet te gaan. Tot mijn verbazing zou er van zodra mijn telemeter gereset was,bleek  er 31 gig te zijn opgesoupeerd. Ik keek dan naar mijn Wi-free verbruik, (wat naar mijn weten zoals vroeger normaal op 0 zou moeten staan) deze bleek dan al op 39.879 MB of 39,879 GB te staan. 
Kan iemand mijn verbazing begrijpen?
Zie ik hier iets over het hoofd?
Ik zou jullie hulp ten sterkste appreciëren.


Met vriendelijke groeten 
 

0 Likes
5 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wi-Free verbruik doch nooit aangemeld op wi-free

@Problematicus

 

Ik zou eens een hartig woordje met de klantendienst gaan spreken als ik van u was. Hier kunnen we u niet echt verder helpen, wij zijn zelf ook allemaal gewone klanten (buiten de mods, maar die houden zich bezig met het forum in goede banen te leiden en vervangen geenszins de klantendienst).

 

Begrijpen doe ik uw verbazing zeker, ik zou ook nogal verschieten ....

 

Het enige dat zou kunnen is dat er nog andere  forumgebruikers gelijkaardige ervaringen hebben en hun wedervaren hier toelichten, maar echte actie en hulp zal toch van de klantendienst/helpdesk moeten komen ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wi-Free verbruik doch nooit aangemeld op wi-free

@Problematicus @StefaanH ik heb er eens naar gekeken ik zit op 152 MB, maar ik weet niet of het normaal verbruik is, mijn iphone ligt hier altijd thuis, ik gebruik hem enkel voor te bellen, ik heb wigo 3, daardoor er nooit naar gezien.

Jos

0 Likes

Wi-Free verbruik doch nooit aangemeld op wi-free

@Problematicus @StefaanH ik wil nog even iets verduidelijken, die 152 mg, staat helemaal onderaan op de pagina van de telemeter.

maar dan heb ik nog gegevens, mobiel verbruik van gezin 0.0 gb van de 9 gb nog 5 dagen te gaan.

(ik zie nu ook dat wigo van 3 naar 9 is gegaan.)

mijn mobiel dataverbruik 0.04 

mijn internet verbruik is 23.23 GB telemeter, dus normaal zou ik zeggen.

onderaan de telemeter staat dan vermeld

 152 MG WI FREE verbruik, waar dat van komt weet ik niet.

play more enz heb ik ni steemen ken ik ni.

Jos

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wi-Free verbruik doch nooit aangemeld op wi-free

@Problematicus ik zou het advies om de klantendienst te contacteren van @StefaanH zeker volgen. Dit moet nagekeken en onderzocht worden door Telenet. Als je Homespot functionaliteit uitgeschakeld is op Mijn Telenet, kan je normaal zelfs geen WiFree verbruik genereren. 

 

Afgelopen weekend was er trouwens een release weekend bij Telenet. Mijn Telenet is dan altijd even niet beschikbaar, dit om de wijzigingen te implementeren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Problematicus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Hoort wie klopt daar? It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wi-Free verbruik doch nooit aangemeld op wi-free

Beste,


Heb reeds contact opgenomen(opnieuw) met de klantendienst. Er is vastgesteld dat mijn accountgegevens gehackt waren. Nu zeggen ze dat de hack aan mijn kant moet gebeurd zijn.
Ze hebben op dat moment mijn account log in password veranderd en allen die via wi free en dergelijke op mijn netwerk zaten afgemeld. Dat was dan wel het enige dat men kon doen zeiden ze. Men raadde mij aan ofwel mijn computer te scannen voor keygen maleware (en dergelijke meer ) of deze te laten na kijken door een expert om na te gaan of mijn pc daadwerkelijk gehacked was . Deze laatste kreeg dan ook mijn voorkeur. Van een hack was er volgens de expert van mijn kant uit geen sprake.

Ik heb natuurlijk na het gesprek met de klantendienst direct uitgetest of mijn zogezegd gewijzigde password, daadwerkelijk veranderd was.
Het password dat men had gegeven werkte niet en dus mijn oud nog wel.
Heb dan eerst een VPN verbinding gemaakt en gebruik gemaakt van virtuele servers om zo mijn ip adres en locatie te maskeren. Heb me dan daarna pas aangemeld op mijn telenet. Heb dan mijn password veranderd. Sindsdien is die data verlies via wi free gestopt.
Nu  terwijl ik dit probleem aan het bespreken was met de klantendienst ,deze mijn password zouden hebben gewijzigd en allen die op mijn netwerk zaten eraf zouden hebben gegooid, dat er toch nog wi-free verbruik was van minstens 1GB. Dat terwijl de password al veranderd moest zijn en niemand nog ingelogd had mogen zijn op mijn netwerk. De persoon van de klantendienst had me al reeds een nieuw password toegekend na mij dit laatste te hebben wijsgemaakt. Volgens mij lag het probleem wel degelijk bij telenet, alhoewel ze dit niet zullen toegeven. Ik zou als ik jullie was, hier toch ook eens beginnen opletten. Volgens mij zitten die met serieuze lekken of veiligheidsinbreuken / achterpoortjes. Want valt op dat men vaak bezig is met "verbeteringswerken" aan hun systemen/netwerken. Ook vind ik het opvallend, dat het zo ineens gestopt is ,van zodra ik nog eens gebeld heb.  Want moest er nu alsnog een keygen of phishing maleware op mijn pc gezeten. Dan zou deze hacker desondanks al mijn pogingen om mijn password geheim te houden en dergelijke, toch deze opnieuw ontfutseld hebben. Zeker na dat een expert mijn pc onder handen genomen heeft en geen spoor van zoiets dergelijks gevonden heeft. Dan zou dit willen betekenen dat die hacker wel weet waar die mee bezig is, toch als die al zijn/haar sporen weet uit te wissen.
Wat ik denk dat nog mogelijk is, is dat telenet ergens een fout gemaakt heeft met dat wi free gebruik.
Volgens mij hebben ze de een of andere manier die signaal toch via mijn modem weten uit te zenden, terwijl dat die normaal in het systeem als uitgeschakeld stond. Dan gewoon mensen die op die homespot bezig zijn geweest, hun verbruik aan mij doorgerekend. Dit zal waarschijnlijk nog bij anderen het geval zijn.
Heb op internet al verschillende verhalen gelezen (en dit op verschillende fora). 
In het geval dat zij ergens de fout begaan hebben, zou het op zen minst mooi zijn dat mijn dit eens toegaf en er een compensatie voor zouden aanbieden.
Tenslotte ben ik heel veel data verbruik kwijtgeraakt en heb die dan ook nog eens betaald, zonder deze daadwerkelijk te hebben gebruikt.
Niemand betaalt graag voor iets dat die niet krijgt en/of verbruikt, of wel?

Bij deze is het probleem voor het moment opgelost, hopelijk blijft dit zo.

Al bij al bedankt voor de reacties en tips 🙂 .

Mvg 

0 Likes