Wi-Free verbruik doch nooit aangemeld op wi-free
Beste,
Ik heb een vraagje, hoe is het mogelijk dat er mij WI FREE verbruik aangerekend wordt, als ik( noch anderen in huis) nooit wi-free gebruiken.
Ik heb namelijk het hotspot signaal op mijn modem uitgezet.
Ik heb mij trouwens ook nooit aangemeld op de portaal site om van deze diensten gebruik te maken. Buitenshuis gebruiken we allen 4g (en we zitten allen bij proximus wat mobile telefonie betreft, omdat we dit beter vinden).
Thuis zitten we allen direct op ons eigen netwerk en zijn we dus met eigen modem verbonden.
Als ik het goed begrepen heb, zou Telenet Wi-free de verzamel naam zijn voor alles wat met homespot en publieke internet dienstverlening te maken heeft, niet?
Als je van deze diensten gebruik wil maken, wordt je geacht een telenet wi-free netwerk(homespot) te kiezen en uw user login en password te geven om u aan te melden op dat netwerk, niet?
Dit laatste heb ik nog nooit gedaan noch de andere inwonenden in huis. Dit is dan ook onmogelijk want ik ben de enige die de user login en password in bezit heeft. Deze zijn nergens anders te opgeschreven of bewaard, met uitzondering van mijn geheugen.
Dus nu de vraag, hoe kan er dan wi-free verbruik van mijn telemeter afgaan?
Weet iemand hier een mogelijke reden voor?
Ik heb dit probleem al een tijdje in de mot, ben deze dan ook met behulp van mijn computer programma's voor het loggen van mijn wifi data verbruik gaan analyseren. In de afgelopen 30 dagen zou ik volgens mijn log bestanden slecht 145gigabytes aan dat verbruikt hebben. Volgens mijn telemeter zat ik dan aan 139.368 MB aan WI-FREE verbruik (terwijl we er hier nooit gebruik van maken) + dan nog eens ons werkelijke verbruik. Ik heb fibrenet 100 met een toelage van 50 gig extra volume. Deze heb ik dan ook mogen verhogen omdat mijn limiet 2 weken voor de reset al op was.
Wat echter nog nooit het geval is geweest.
Het maximaal verbruik dat ik voor het vaststellen van dit probleem was maximaal 150 gig per maand(netflix en dergelijke). Een gemiddelde van tussen 2.5 en 7 gig per dag.
Nu werd 7 december mijn telemeter op 0 gezet. Heb dan inderdaad na mijn werk wat gegamed (star wars battlefront 2) , wat gesurfed en 10 afleveringen van een anime waar ik naar kijk gestreamed met een resolutie van 480p voor afleveringen van circa 23 min. Dit allemaal op PC. Denk nu niet dat dit zoveel van mijn verbruik zou opsouperen. Nu trachtte ik dit via mijn telenet te achterhalen, nu bleek de dienst niet beschikbaar te zijn van za 8 december 20u00 tot vandaag 9 december 20u00. Nu Slaagde ik er zonet op mijn telenet te gaan. Tot mijn verbazing zou er van zodra mijn telemeter gereset was,bleek er 31 gig te zijn opgesoupeerd. Ik keek dan naar mijn Wi-free verbruik, (wat naar mijn weten zoals vroeger normaal op 0 zou moeten staan) deze bleek dan al op 39.879 MB of 39,879 GB te staan.
Kan iemand mijn verbazing begrijpen?
Zie ik hier iets over het hoofd?
Ik zou jullie hulp ten sterkste appreciëren.
Met vriendelijke groeten
- Labels:
-
WiFree