Beantwoorden
BEL
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Wi-Free werkt amper

Zoals bij velen onder jullie werkt Wi-free amper bij mij. Ik vroeg mij af of er toch iemand betrouwbaar internet heeft via Wi-free en hoe.

Ik, heb uiteraard alle instellingen gevolgd die Telenet zelf aanraadt. Op mijn Samsung draaiend op Android 9 is er wel geen optie om systeemcertificaten te gebruiken voor de authenticatie en aangezien de Telenet Mobile app er niet meer is (RIP), heb ik geen idee hoe aan de correcte certificaten te geraken.

Zonder dan maar, heel soms doet Wi-free het. Het merendeel van de tijd echter, kan ik door een authenticatiefout niet verbinden of kan ik wel verbinden maar heb ik geen internettoegang.

 

De echte Telenet support is ook geen hulp, die steken het op mijn toestel en dat is het.

Surfvolume is voldoende.

Kennissen bij wie Wi-free wel werkt hebben allen een Telenet simkaart, ik heb dat niet en ook geen 'ongelimiteerd' 4G abonnement dus gratis Wi-fi zou zeker welkom zijn.

 

Ik zou het heel tof vinden moesten jullie tips die voor jullie werken omtrent Wi-Free, willen delen.

0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wi-Free werkt amper

@BEL 

Je kan wi-free niet gebruiken op je eigen netwerk. Als je het daar probeert mislukt het ( bijna gegarandeerd). Testen doe je dus buiten bereik van het eigen netwerk.

Instellingen kan je hier eens bekijken.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-wi-free/

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/probleem-met-telenet-wi-free/

Nu moet je de telenet app gebruiken, maar daar ga je niet veel hulp moeten verwachten.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BEL
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Wi-Free werkt amper

Ja uiteraard, probeer ik het (tevergeefs) buitenshuis. Thuis heb ik immers vast internet dat het gelukkig wel doet.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wi-Free werkt amper

Waar haal je het vandaan dat TelenetWiFree het bij velen niet doet? Ik heb het op mijn Pixel 3 (Android 10) ingesteld met AKA en dat bolt goed.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Wi-Free werkt amper


@BEL  schreef:

aangezien de Telenet Mobile app er niet meer is (RIP), heb ik geen idee hoe aan de correcte certificaten te geraken.


Ik heb gelukkig nog de certificaten kunnen downloaden op mijn iPhone via de Telenet Mobile app, maar voor gezinsleden die onlangs een nieuw toestel hebben gekocht is dit inderdaad niet meer mogelijk. Dit moet zekers eens op Mijn Telenet of in de nieuwe Telenet app geplaatst worden. 

 

Dankzij deze certificaten werkt mijn Wi-Free overigens (naar Wi-Free-normen dan) goed (80% van de tijd ongeveer). 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BEL
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Wi-Free werkt amper

@sb AKA authentificatie is enkel mogelijk via een Telenet sumkaart als ik me niet vergis, voor mij geen optie dus.

0 Likes