Beantwoorden
Bart311
Experienced Weetjeslezer
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

WiFi blijft wegvallen

Wij zijn verhuisd en we wouden telenet meenemen omdat we op zich tevreden waren van de kwaliteit. Sinds de verhuis zijn er nu al 3 techniekers geweest. De eerste heeft de modem geïnstalleerd maar toch hadden we geen wifi. De tweede technieker is geweest en heeft gezien dat we op straat niet eens aangesloten waren dus nooit met het internet verbonden konden zijn. Die tweede heeft ons verbonden met de straat en dan een grondige analyse gedaan van de signalen maar toch blijft de wifi uitvallen. Dus weer gebeld en telefonisch hebben ze gezegd dat de 3e technieker het zeker moest oplossen alvorens hij vertrok. Dus nu is de 3e technieker geweest en die heeft gezien dat er een probleem zou zijn met de kabel tussen de straat en ons huis. Daarvoor is dan een afspraak om te kijken waar het probleem juist is, maar dit kan dan weer pas binnen 3 weken... Op 29 april was de installatie en de volgende herstelling is gepland voor 13 juni...Dat is dus al meer dan 1,5 maand dat we eigenlijk geen deftig internet hebben terwijl we er wel voor betalen. Zeker in tijden van thuiswerken moet het internet stabiel zijn. En iets zegt me dat het bij de 4e tussenkomst mogelijks weer iets anders is en nog niet opgelost... Nog mensen dit probleem gehad en dat het meer dan een maand duurt alvorens je stabiel internet hebt? Komt dit nog in orde of moet je van provider veranderen? 

0 Likes
7 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

WiFi blijft wegvallen

Je spreekt over wegvallende Wi-Fi; dan is mijn vraag doet het zich effectief enkel voor over Wi-Fi of hebben bekabelde toestellen (computer, laptop,  TV, TV-box, ...) ook last (en is het dus het internet en niet de Wi-Fi)?

Dat maakt immers een groot verschil in de zoektocht naar de oorzaak.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bart311
Experienced Weetjeslezer

WiFi blijft wegvallen

Dag WG94, 

Het is echt aan de router van telenet (waar het signaal het huis binnenkomt) dat deze regelmatig rood begint te pinken. De technische dienst van telenet ziet ook dat het signaal rond de 100 keer is weggevallen de laatste dagen. Licht dus niet aan de toestellen of het mesh netwerk volgens de info van telenet zelf. 

Met vriendelijke groeten.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

WiFi blijft wegvallen

@Bart311 

Eigenlijk heeft Telenet dus zelf vastgesteld dat er een probleem is aan de straatkant en niet  bij je zelf binnen. In dat geval word er een case opgemaakt voor de dienst kabel werken. Deze gaan de case analyseren waar dan exact de het probleem vandaan komt en gaan dan ook gericht te werk om het op te lossen. Dat kan dus zijn de kabel of de TAP of een ergens een connector waar er problemen mee zijn. Die dienst gaat dus ter plaatse komen als ze weten waar het probleem zich voor doet en dat op die datum wat er gezegd is. Zelf hoef je daar niet voor thuis te zijn dat is niet nodig want ze hoeven normaal gezien niet binnen te zijn. Zelf heb ik ook al eens dit aan tal jaar geleden gehad enkel werd ik gebeld door Telenet zelf want die zagen een probleem in mijn straat. Had gelukkig geen haperende diensten dus dat is voorkomen geweest. 

Overstappen hoef je niet naar een andere provider ze gaan je probleem oplossen en dan moet het weer werken. Wat je wel kan doen is een compensatie vragen voor de diensten die je niet hebt gehad. Dit kan je doen enkel nadat je probleem is opgelost dan bekijken ze voor je op welke compensatie recht hebt. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
Bart311
Experienced Weetjeslezer

WiFi blijft wegvallen

@patrick37 Klopt dat telenet het zelf ziet, maar vindt het wel bizar dat je dan nog tot 13 juni moet wachten als ze zelf zien dat het internet niet werkt... Dan verwacht je toch een speed service team die binnen de paar dagen komt... Bovendien krijg ik dubbele informatie waarbij de ene zegt dat ze op 13 juni komen zien waar de fout in de kabel ligt maar het nog niet oplossen, en de andere zegt dat ze het direct oplossen. Volgens de technieker die vandaag hier was, lijkt het dat ze op 13 juni constateren waar het probleem in de kabel is maar het nog niet herstellen. Indien het kabelprobleem op het voetpadgedeelte is, wordt nog een volgende afspraak gemaakt (wie weet wanneer telenet dan kan...), maar nog straffer dat indien het in mijn voortuin is, dan zou ik nog zelf een put mogen beginnen graven... Daarmee dat ik hier eens kom horen wat het nu juist is... Ik heb het gevoel dat ik in een sukkelstraatje zit momenteel en wil zo snel mogelijk een oplossing want dit is niet werkbaar

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

WiFi blijft wegvallen

Als het probleem onder de stoep zit dan moet er een graaf team komen (moet vermoedelijk ook in opdracht van kabelbeheerder Wyre gebeuren). Zit het probleem aan het aansluitpunt (de paddenstoel) dan zal de Telenet technieker dit wel kunnen verhelpen.

Vraag me wel een beetje af waarom de technieker die vandaag kwam dat niet zelf kon nakijken, als ze bij de klantendienst al konden zien dat er storing op zat dan hadden ze moeten beseffen dat er iemand met kennis over aansluitpunten moest langskomen. Ik vrees dat het afsplitsen van het netwerk naar Wyre hier mee aan de oorzaak ligt, het valt immers niet meer direct onder het beheer van Telenet zelf.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

WiFi blijft wegvallen

@Bart311 

Daar is nu net een beetje het probleem. Als die dienst ingeschakeld moet worden duren die afspraken gewoon een tijdje voor het plaats kan vinden. Ga daar niet over in details maar het heeft zijn redenen hoor. ( heb al al vaak dit soort cases gemaakt ). Maar als ze komen kijken en er zou nog een afspraak gemaakt moeten worden wegens het voetpad gedeelte ja dan moet je ook wachten. Dat komt omdat er dan vergunningen aangevraagd dienen te worden voor de graaf werkzaamheden. Ook Telenet mag niet zomaar even in de grond gaan graven en zomaar even een voetpad openen. Ja het zijn hun aansluitingen akkoord maar het voetpad is niet van Telenet hé en het moet dus aangevraagd worden. Als het probleem in je eigen voortuin situeert en het is je eigendom ja dan is die put snel gemaakt natuurlijk , je hebt zelf geen vergunning nodig om daarin te mogen gaan graven. 

Heb nog even geduld , hoe vervelend het ook is en lastig dat je uitvallende diensten hebt , maar er komt een oplossing. En nee je zit niet in een sukkelstraatje al lijkt dat misschien zo maar de stappen die ondernomen zijn die zijn correct en nemen wat tijd in beslag. Alleen een netwerk technieker die moet komen is heel wat anders als een huis aan huis technieker die je modem vervangt of de binnen aansluiting nakijkt. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

WiFi blijft wegvallen

Het is een externe firma die de werken doet het graven

En ze moeten ook een vergunning krijgen van de gemeente daarmee dat het duurt en het inplannen van werk volk

is nu ook niet meer gemakkelijk meer

Als alles afgerond is vraag je voor een credit nota voor de periode dat je geen internet had

0 Likes