Beantwoorden
Dreammaster007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

WiFi snelheid verlaagt na enkele dagen

Ik heb al een tijdje slechte WiFi. Ik meette maar max 30 Mbps naast de Telenet modem (witte). Terwijl ik een abonnement van 300 mbps heb. Ik heb nu zelf een extra router van tplink Archer a7 geplaatst, die gaf onmiddellijk bijna 300 mbps. Het vreemde is nu dat na enkele dagen mijn Archer a7 maar 80 mbps meer geeft, terwijl mijn Telenet nu bijna 300 mbps geeft (na al die jaren). Kan iemand dit verklaren en hoe krijg ik weer 300 uit mijn Archer?

 

Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: WiFi signaal doet vreemd

0 Likes
5 reacties
FilipD
Moderator
Berichten: 185
De magic number! It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Even demarreren...

WiFi snelheid verlaagt na enkele dagen

Hey @Dreammaster007 ,

 

Err heb je ooit toen de problemen met je modem opdoken de klantendienst van Telenet gecontacteerd? Want voor hetzelfde geld scheelt er gewoon iets met effectief je signaal. 

 

Wat betreft dat je Archer nu trager gaat, als ik het goed begrijp staan zowel de wifi van je modem aan als die van je Archer? In dezelfde ruimte of? Want dat kan het namelijk al verklaren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Dreammaster007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

WiFi snelheid verlaagt na enkele dagen

Nog geen technieker laten komen, ik los het graag zelf op (proberen alvast). Telenet in garage, Archer in living. Heb Telenet WiFi uitgeschakeld maar nog steeds 80 mbps op Archer. Toch wel heel vreemd dat het de eerste 2 dagen bijna 300 was. 

0 Likes
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

WiFi snelheid verlaagt na enkele dagen

@Dreammaster007 

Heeft je Archer de nieuwste firmware?

0 Likes
Dreammaster007
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

WiFi snelheid verlaagt na enkele dagen

Ja heeft een update gekregen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi snelheid verlaagt na enkele dagen

@Dreammaster007  

Welke bekabeling gebruik je tussen je modem en je router ? 

Heb je ook al eens gekeken of je de kanalen eens kan aanpassen op je router en kijk ook eens of je de 2.4 of de 5 Ghz gebruikt. De meting die je gedaan hebt is dat dan naast je router en gebruik je ook dezelfde speedtest? Je kan ook eens een andere speedtest gebruiken want ze zijn ook niet allemaal hetzelfde. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes