Beantwoorden
Hans12
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

WiFi valt weg (dropkabel en modem reeds nagekeken)

Beste

 

Sinds vorige week valt bij mij het internet weg. Netwerk blijft verbonden. Opstelling is telenet modem , netwerkkabel naar digicoder en dan ook nog een telenet wifi powerline. Op de digicoder valt ook terugkijken , enz soms weg . Voor netflix krijg ik de boodschap dat ik een nieuwere versie van modem nodig heb . Technieker telenet is geweest en volgens hem was het de kabel die naar het straat gaat. Fluvius is geweest alles getest en kabel is volledig io. Ook mijn modem gewisseld met een nieuwe. Helaas nog steeds zelfde resultaat. Heb terug melding gedaan bij telenet , maar wou mss eens zien of hier nog iemand een mogelijke oplossing ziet .

Bedankt

 

0 Likes
5 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

WiFi valt weg (dropkabel en modem reeds nagekeken)

Ik heb nog wat aanvullende vragen betreffende je netwerk, die ons zouden kunnen helpen je probleem te vinden en op te lossen.

Als ik het goed begrijp is je digicorder rechtstreeks met de router/modem van Telenet verbonden. Op de digicorder valt het internet soms weg.

Daarnaats heb je nog een Wifi Powerline om het bereik van je wifi uit te breiden. Ook connecties via wifi vallen weg.

Correct?

Welk model Telenet router/modem heb je (liefst type nr)?

Telenet zou in de log-files moeten kunnen zien of de verbinding vanaf hun datacenter naar jouw router ook wegvalt.

 

Gezien de stappen die al gezet zijn, is het goed mogelijk dat het probleem lokaal gezocht moet worden.

Heb je nog andere apparatuur aangesloten? Wat voor wifi clients zijn er in gebruik?

Hoe vaak treedt de onderbreking op (is er een zekere regelmaat te ontdekken)? Hoe lang duurt de onderbreking? Herstelt deze zichzelf, of moet je iets resetten?

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hans12
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

WiFi valt weg (dropkabel en modem reeds nagekeken)

Hallo ,

Bedankt voor de reactie . De digicoder is inderdaad rechstreeks verbonden met de modem. Bij de digicoder valt dus de verbinding soms weg , waardoor terugkijken , playmore , ed niet mogelijk zijn . Daarbij heb ik nog een wifi powerline ,die ik voorlopig heb uitgetrokken , daar ik ergens gelezen heb , dat die ook storingen kan geven , maar blijkbaar is dat de oplossing ook niet . de connecties via wifi laptops , tablets ed vallen dus inderdaad soms zonder internet ,terwijl de wifi connectie blijft. het is steeds een zeer korte onderbreking . Maar dit heeft wel tot gevolg als ik bvb thuis werk ik steeds uit het systeem gesmeten word . Regelmaat kan ik er niet in vinden , Telenet heeft vorige week de zaterdag bvb bekeken , en daar zien ze een 10 tal onderbrekingen. De verbinding herstelt zich zelf . Het modem type is 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) . Lokaal is er hier het voorbije jaar niets gewijzigd aan de toestellen of aan het netwerk . Wat er nog aan de modem hangt is een powerline enkel voor de verbinding met de omvormer van de zonnepanelen . 

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

WiFi valt weg (dropkabel en modem reeds nagekeken)

@Hans12 ik zie in je chat dat je ook de omvormer van de zonnepanelen aansluit via powerlines.

Dit kan soms problemen geven op je netwerk.Is deze omvormer toevallig van Solaredge ? 

Gebruik best een vaste kabel ipv powerline, want de omvormer geeft bepaalde signalen weer (storingen) op het net, zodat powerlines die op een bepaalde sinus (frequentie) werken gestoort worden en dus soms onderbrekingen hebben. Je kan eventueel wel gebruik maken van de wifi module van Solaredge (indien je deze hebt) zodat je deze op de guest wifi kan hangen van je netwerk.Alles heeft ook te maken met de installatiemethode van je zonnepanelen en omvormer.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Hans12
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Netjes! Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

WiFi valt weg (dropkabel en modem reeds nagekeken)

Dag Kristof , 

 

Bedankt voor de info . ik heb nu de zonnepanelen er eens helemaal uit het netwerk gehaald , eens kijken wat het geeft .  Wel bizar want de panelen ( inderdaad van Solaredge) hangen nu al een 3 jaar aan het netwerk zonder problemen . De problemen zijn vorige week gestart zonder dat er iets aan het netwerk of toestellen gewijzigd is .  

 

Grts 

Hans 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

WiFi valt weg (dropkabel en modem reeds nagekeken)

@Hans12 sommige hebben hier last van niet allemaal. Ikzelf heb ook een Solaredge systeem en heb hier geen last van. Hangt af hoe ze de installatie hebben gedaan. Je moet hier maar eens naar Googlen😊


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes