Beantwoorden
Wissewasje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
YEAH! CAPSLOCK DAY! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

WiFi van Telenet modem werkt niet i.c.m. Devolo PWL?

Na defecte devolo lan powerlines ben ik geupgrade naar devolo magic 2.  Het lan signaal is ok, met de wifi heb ik meer problemen.  Ik ontvang een degelijk wifisignaal in de buurt, maar als ik mij er verder van verwijder en in de buurt van mijn telenet modem kom, die ik dezelfde sidd en wachtwoord gegeven heb pikt hij dit niet op en stuurt mij naar de wifree. 

Ik heb de mesh uitgeschakeld van de devolo’s, wat voor een wifisignaal verbetering zorgde in de ruimte, maar het signaal van de modem wordt niet opgepikt.

Ik heb de instelling één netwerk maken uitgeschakeld, want dit zijn geen telenetpowerlines, maar geen verandering.  

Schaf ik mij beter nog een extra magic 2 powerline aan, want deze van telenet zijn niet compatibel las ik hier ook.

Iemand suggesties ? Ik dacht ... misschien moet ik alle kanalen gelijk zetten ?

0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi van Telenet modem werkt niet i.c.m. Devolo PWL?

@Wissewasje  Wat heb je juist staan van Devolo? Om een juist beeld te krijgen, welk ip adres krijgt je toestel als je connectie maakt via uw Devolo Wifi? Want ik vrees dat je met concurrerende netwerken zit.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wissewasje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
YEAH! CAPSLOCK DAY! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

WiFi van Telenet modem werkt niet i.c.m. Devolo PWL?

Ik heb Devolo Magic 2 met 2 wifi powerlines.  Het ip adres van het toestel op beide devolo's blijft gelijk, maar op de wifi van de Telenet modem geraak ik niet ingelogd, waardoor ik geen op adres kan zien.  

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi van Telenet modem werkt niet i.c.m. Devolo PWL?


@Wissewasje  schreef:

Ik heb Devolo Magic 2 met 2 wifi powerlines.  Het ip adres van het toestel op beide devolo's blijft gelijk, maar op de wifi van de Telenet modem geraak ik niet ingelogd, waardoor ik geen op adres kan zien.  


Uiteraard is dit hetzelfde op de 2 PWL, maar daarmee heb ik geen antwoord op mijn vraag wat het IP adres is.

Ik begrijp dat je een PWL hebt zonder Wifi bij de modem en dan nog 2 andere op andere plaatsen in het huis. Want als je maar 2 Wifi Powerlines hebt en er staat er eentje van dicht bij de HGW van Telenet dan kan je natuurlijk een conflict hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi van Telenet modem werkt niet i.c.m. Devolo PWL?

@Wissewasje 

Je moet niet ingelogd zijn op de wifi van Telenet om het ip adres te zien. Ga naar mijn Telenet (als je dit leest kan je op deze pagina rechtstreeks klikken op Mijn Telenet).

 

De huidige wifi-powerlines van Telenet (pg9072 en pg9082 zouden compatible moeten zijn met de Magic reeksen van Devolo (zie hier voor op de website van Devolo en op HomeGrid.

Wissewasje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
YEAH! CAPSLOCK DAY! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

WiFi van Telenet modem werkt niet i.c.m. Devolo PWL?

<IP-adres verwijderd>

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi van Telenet modem werkt niet i.c.m. Devolo PWL?

@Wissewasje  waarom plaats je hier open bloot je IP adres ??


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

WiFi van Telenet modem werkt niet i.c.m. Devolo PWL?

@patrick37  Omdat ik dat gevraagd heb. De bedoeling was om zijn intern IP adres te zien. Als dit een publiek IP adres was/is dan is er zeker iets mis met de aansluiting. Een IPadres in de range 192.168.x.x kan al veel vertellen over de aansluiting. Als je verbinding maakt via uw WiFi en je krijgt een publiek IPadres dan klopt er iets niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi van Telenet modem werkt niet i.c.m. Devolo PWL?

@igvfer  nu ben ik mee ; Misschien was dat handiger in een PM maar goed was te snel met vragen en was niet geheel mee sorry ! 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

WiFi van Telenet modem werkt niet i.c.m. Devolo PWL?

@Wissewasje 

Als je één wifi netwerk uitgeschakeld hebt en niets anders gedaan hebt op mijn Telenet, zit je nog altijd mrt één wifi netwerk. In deze context is de betekenis van één wifi netwerk dat je hetzelfde ssid en wachtwoord gebruikt voor het 2,4 GHz wifi-signaal als voor het 5 GHz signaal. Door dit uit te schakelen heb je geen van beide ssid's veranderd. Ik stel voor om dat te doen. Het volstaat op bij één van beiden een teken toe te voegen aan de ssid. Niet vergeten om te bewaren.

 

Wissewasje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
YEAH! CAPSLOCK DAY! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

WiFi van Telenet modem werkt niet i.c.m. Devolo PWL?

Heb de powerlines een vast ip-adres gegeven, heb in de instellingen van de Telenet-router gevonden dat er een instelling niet correct stond (Mac restrict mode op uitgeschakeld gezet), en alle wifi werkt weer zoals het zou moeten werken.
Alles weer op één netwerk gebracht en alles oppie toppie.

Bedankt voor de ondersteuning en de suggesties.