Beantwoorden
RuZ
Freshman Veelweter
Berichten: 158
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

WiFi versterken met Airport Express en Linksys boosters

Ik had jaren een modem-only van Telenet (nog van voor WiFi zo gekend was). 
Mijn draadloos netwerk komt van een Apple AirPort Extreme, versterkt door een AirPort Express en een wifibooster van Linksys. 
Toch zijn er veel problemen met wegvallend wifisignaal, sonos luidsprekers die niet meer instelbaar zijn, airco’s die soms wel en soms niet via WiFi te bedienen zijn, ...

 

Om dat op te lossen heb ik de modem door Telenet laten vervangen door een draadloze modem en dacht ik een WiFi-powerline te bestellen om in het hele huis stabiele WiFi te hebben. 

De technieker heeft me dat echter afgeraden en gaf me de raad om het Apple AirPort systeem te behouden en verder uit te breiden met enkele extra AirPort express toestelletjes. 
Helaas maakt Apple die niet meer. 

Na wat zoekwerk kwam ik de Multiroom toestellen tegen (Mesh netwerk). 
Dat lijkt me wel wat, maar ik ken daar niet zoveel van. 

Heeft er iemand ervaring met deze apparaten?

 

Titel gewijzigd door lesley1 (mod) | Vorige titel: WiFi versterken

0 Likes
1 reactie
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

WiFi versterken met Airport Express en Linksys boosters

Ik zou ook bij Apple Airport blijven. Die vind je zeker nog op tweedehands. Maar probeer elke access-point met utp te verbinden. Een signaal draadloos verbinden is miserie. Powerlines, ook geen fan van. Bij de ene presteren ze goed, bij de andere helemaal niet.

 

ik heb 3 Airport Extremes en haal intern snelheden tot 1Gbps, haast overal in huis. De bottlenecks zijn de 1gig kaarten van de servers die ik wil benaderen 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.