24757
netweters
|
152450
antwoorden
|
20707
vragen
|
Ik heb problemen om mijn Philips multiroom speaker te connecteren op mijn nieuw netwerk. Voorheen werkte dit prima, maar in mijn nieuw telenet netwerk krijg ik op geen enkele manier de speaker op het netwerk, niet met wat voor wizard dan ook, niet met WPS. beveiligingsprotocol en frequentie lijken het probleem niet te zijn. Ideeën?
Titel gewijzigd door NV1 (mod) | Vorige titel: multiroom speaker
Ik vermoed 1 netwerk met beide frequenties actief
@Ex-Netweter
Mogelijk hebt u een netwerk dat gebruikmaakt van een verborgen SSID en dat niet kan worden gevonden door het apparaat. Volg de onderstaande stappen als u een verbinding tot stand wilt brengen met een verborgen SSID:
1) Zorg dat de router is ingeschakeld en verbonden met internet.
2) Selecteer [Wireless (WiFi)] (Draadloos (Wi-Fi) > [Look for network] (Zoeken naar netwerk) > Manual.
3) Voer de SSID van uw Wi-Fi-netwerk in.
Het apparaat zou nu uw thuisnetwerk moeten kunnen detecteren
4) Voer de encryptiesleutel voor het thuisnetwerk in.
Het apparaat vraagt een IP-adres aan, dat automatisch door het Wi-Fi-netwerk wordt toegewezen
Wanneer het apparaat is verbonden met het netwerk, wordt het bericht “Successfully connected to (SSID van uw netwerk)” (Verbonden met (SSID van uw netwerk)) weergegeven.
Moest dit niet lukken moet je kijken of de aparaten die op je netwerk zijn elkaar kunnen "zien". Deze functie moet aanstaan voor een multiroom systeem, anders kunnen ze meestal niet samenwerken, tenzij die toestellen die onderling verbonden zijn.
@Ex-Netweter
Staat de wps functie wel aan in je Telenet?