Beantwoorden
SimonC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Wifi Powerline - wel connectie, geen WiFi

Hallo iedereen,

Momenteel hebben wij thuis een installatie met een Telenet-Modem, één Powerline (zender) en twee WiFi-Powerlines (ontvangers) van het type PG-9072LG-TN.

Tot voordien maakten wij gebruik van één zender en één ontvanger, maar wij kregen van een vriend een extra ontvanger die hij niet meer nodig had.

De installatie lijkt gelukt, alleen zend de nieuwe ontvanger geen WiFi uit (de 'oude', oorspronkelijke ontvanger doet dit wel).

 

Momenteel is het zo dat de ontvanger stoom krijgt (groen power-lampje) en verbonden is met de Powerline (groen lampje naast het 'huisje' brand).

De rest van de lampjes branden niet, en het apparaat zend ook geen WiFi uit.

 

Ik heb al vanalles geprobeerd: opnieuw opstarten, resetten, opnieuw koppelen, in en uit het stopcontact halen, ... maar niets blijkt te werken. Ik vind het dan ook raar dat de ontvanger aangeeft verbonden te zijn, maar geen WiFi zend (ook niet na aan half uur wachten). De ontvanger zit rechtstreeks in het stopcontact. Ik vermoed dat de lampjes niet uitgeschakeld zijn aangezien hij ook geen WiFi uitzend.

 

Is er iemand die soortgelijke problemen heeft meegemaakt of hier een oplossing voor weet?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
4 reacties
SimonC
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! It's your third party! It's your second party!

Wifi Powerline - wel connectie, geen WiFi

Probleem is intussen opgelost door wat verder te experimenteren.

Voor mensen die hetzelfde probleem hebben:

De Powerline-zender in hetzelfde stekkerblok inpluggen als de ontvanger. Wanneer ze beiden na een tijdje zichzelf geconfigureerd hebben, de ontvanger uit het stekkerblok verwijderen en op de gewenste plek terug inpluggen. Bij mij werkt het nu perfect!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi Powerline - wel connectie, geen WiFi

@SimonC 

Mag ik ervan uitgaan dat je via een ethernetkabel wel connectie met uw router kan maken?

Maakt het een verschil wanneer je beide toestellen eens van plaats verwisselt?

Reset eens de drie toestellen (dus ook de Master) en doe dan de installatie / pairing in één stekkerblok (van minstens drie uiteraard) rechtstreeks aan de router. Eens gekoppeld haal je ze los en plaats je elk van de drie toestellen op de plaats waar ze moeten werken.

 

Als dat allemaal niet helpt vrees ik dat die extra powerline defect is ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi Powerline - wel connectie, geen WiFi

@SimonC 

Ik zie net dat je zelf een oplossing gepost hebt terwijl ik mijn epistel aan het schrijven was.

Ik ben blij dat het opgelost is en nog blijer dat de oude truc van alles in één stekkerblok te pairen nog steeds veel problemen oplost 😀


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Wifi Powerline - wel connectie, geen WiFi

Hey @SimonC  vergeet zeker niet je antwoord aan te duiden als oplossing. Zo is het makkelijker voor onze Netweters om het juiste antwoord te vinden! 😉 

Bert 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.