24749
netweters
|
152307
antwoorden
|
20690
vragen
|
Hoi,
Ik heb - adhv een eerdere oplossing hier op het forum - een TP-Link als AP geconfigueerd bij mij thuis (WAN-poort niet gebruikt). Alles werkt op het eerste zicht en ondervinding goed.
Mbt Wifi-netwerk is het zo dat het één netwerk is binnen ons ganse huis. Ik heb in de console v/d TP-Link beide SSID-namen & ww gewijzigd naar deze dat in mijn.telenet staan onder de instellingen. Ook dat werkt.
Gisterenavond nog een "rollensessie" gedaan met de fiets in de garage.
Het 1ste halfuur perfecte verbinding tot plots alles wegviel ... mijn Wifi-signaal was slechts heel miniem terwijl ik daarvoor 95% bereik had.
Is het noodzakelijk dat de "kanalen" dat de TP-Link gebruikt om zijn Wifi uit te zenden gelijk zijn aan de voor/ingestelde kanalen in mijn.telenet.
Deze stonden/staan op "auto". Ik heb een vermoeden dat er een conflict is tss mijn telenet-modem en de AP waardoor de telenet-modem de bovenhand haalt ... Of geef ik het wifi-signaal van de AP toch beter een andere naam?
Alle tips zijn welkom!
Grtn, Christof
Opgelost! Ga naar oplossing.
De kanalen van je AP's stel je best zo in dat ze elkaar niet storen. Je kan best kijken met een programma welke AP actief zijn in uw buurt en dan kanalen kiezen die het minst gestoord worden door andere AP's.
Merci voor de tip !
Heb je suggesties voor een programma om dat na te zien?
@Janneke_Dust schreef:programma voor windows : Xirrus wifi inspector
@Christof voor Android: wifi analyzer
Dank jullie !
Ik probeer het deze avond eens uit en hou jullie op de hoogte.
@Arthur2 : Android heeft het schip verlaten enkel nog de gekende fruitsoort en Windows in huis. 😉
@Arthur2 : haha ...
Ik heb nog een bijkomende vraag. De helpdeskmedewerkers en de info op support-sites van Telenet, tonen aan dat je AP normaal zichtbaar zou moeten zijn op "mijn.telenet".
Echter bij mij is dit niet zo.
Onlangs werd een nieuwe "witte modem" geplaatst en noch mijn oude Dlink-AP (welke nu vervangen is) noch de nieuwe TP-Link is hierin zichtbaar. Iemand enig idee hoe je dit wel kan doen verschijnen? Of is dit niet echt van belang?
Groeten, C.
Wat gespeeld met de kanalen en lijkt nu wat stabieler te draaien/lopen. Ik ga het nog wat opvolgen de komende dagen en kijken of er nog onderbrekingen voorkomen. Hopelijk loopt het nu wat stabieler.
Het enige kanaal dat nu nog "dubbel" loopt is mijn 2,4 kanaal van de TN-modem en de WiFree. Moeten deze gelijk lopen of ik mag ik deze ook wijzigen naar een verschillend kanaal?
Case closed - na gebruik van de Wifi Inspector en het spelen met de kanalen zijn onze "wifi-problemen" van de baan.
Men heeft mij wel aangeraden - mochten er zich opnieuw problemen voordoen - om over te schakelen naar een modem-only v. Telenet en zelf in router en wifi te voorzien.
Merci aan allen voor de tips. We hebben weer bijgeleerd.
Grtn, C.