Beantwoorden
lieven99
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! It's your third party!

Wifi booster en devolo combinatie

Is het mogelijk om een telenet wifi booster te combineren met bestaande devolo 500 powerline devices? Of gaan die ongewenst interfereren met elkaar?

0 Likes
6 reacties
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Wifi booster en devolo combinatie

Het is zeer aangeraden om andere powerlines niet te mengen met de Telenet boosters. Dit vooral omdat de retail boosters werken met een andere / verouderde technologie waardoor ze niet communiceren met elkaar. Dit zorgt dan voor botsingen in het spectrum e.d.

 

Zeker de oude HomeplugAV technologie heeft hier last van. Best bij de één of bij de ander blijven.

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi booster en devolo combinatie

Theoretisch zou dat kunnen, maar uit persoonlijke ervaring weet ik dat het bij mij niet lukte. Ik heb dan de twee vergeleken met speedtest en ik had het beste resultaat met de gratis gehuurde powerlines van Telenet. Ik had ook een sterker signaal met die van Telenet. Hiervoor heb ik de Wifi analizer app gebruikt

Ik heb achteraf mij wifi lan de 2,4 en de 5 Ghz een ander ssid gegeven.   De snelheid van de 5 Ghz heeft me nog meer overtuigd.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wifi booster en devolo combinatie

Lukt niet. Telenet PWL gebruikt de Home Grid techniek is totaal anders dan hetgeen Devolo enzo gebruikt.

In theorie naast elkaar te gebruiken. In de praktijk?????

Vermoedelijk werkt dit:

Modem/router --> PWL PG-9073 --> PWL PG-9072

Modem/router --> Devolo 1  --> Devolo 2



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi booster en devolo combinatie


@igvfer  schreef:

Lukt niet. Telenet PWL gebruikt de Home Grid techniek is totaal anders dan hetgeen Devolo enzo gebruikt.

In theorie naast elkaar te gebruiken. In de praktijk?????

Vermoedelijk werkt dit:

Modem/router --> PWL PG-9073 --> PWL PG-9072

Modem/router --> Devolo 1  --> Devolo 2


Dat klinkt inderdaad logisch, maar heeft iemand dat in de praktijk al eens getest? Ben zelf ook benieuwd ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wifi booster en devolo combinatie

Waarschijnlijk ga je veel storing krijgen door de overlappende frequenties van G.hn en Homeplug dus tragere verbinding, packet loss of zelfs geen verbinding. Ik zou het niet aanraden.

 

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi booster en devolo combinatie

Mijn excuses. Mijn eerste zin in mijn vorige reactie was verkeerd geformuleerd.

Het is juist dat wat ik getest hebt, de twee naast elkaar. Ik kreeg niets door op de Devolo. 

Bij de installatie van de pwl's van Telenet had ik wel eerst de Devolo's uitgetrokken.  Pas toen ze geïnstalleerd waren heb ik de twee devolo's terug ingestoken en de eerste verbonden met de hwc.  Geen verbinding meer kunnen maken met het internet via de Devolo's.  

0 Likes