24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hoi,
Ik heb net de wifibooster geïnstalleerd zoals aangegeven. Volgens de lampjes op de apparaten zou alles moeten werken. Toch niet het geval. De booster werkt niet.
Bedankt voor de antwoorden.
Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: Wifibooster werkt niet
Alles van Telenet
En hoe ben je te werk gegaan ?
Je hebt eerst de hoofd Powerline ingestoken in een stopcontact bij de modem en die ook verbonden met je modem ? Niet aangesloten op een stekkerblok want dan ga je geen correcte werking hiervan hebben. Vervolgens kan je de tweede Powerline insteken op de plaats waar jij internet nodig hebt. Kijk ook zeker in 'mijn Telenet' dat je je Powerlines ook ziet staan.
Heb je de twee powerlines ook laten koppelen met elkaar?
Ja, alles tot op de letter gevolgd. Ik heb ook eens van stopcontact veranderd. Geen resultaat
Verander dan eens van techniek. Doe net wel wat @patrick37 heeft afgeraden:
Wanneer dit niet werkt scheelt er iets met de powerlines of de procedure wordt niet correct uitgevoerd. Opgelet, wanneer de eerste test vanuit het multiblok wel werkt, maar nadien op locatie niet meer, dan ligt het probleem bij het e-netwerk. De beide stopcontacten alwaar de powerlines ingeplugd zijn zouden best in de zekeringskast op dezelfde zekering aangesloten zijn.
Hallo,
Ik heb de verschillende connecties gemaakt en getest zoals aangewezen. Ik kan wel de wifi van de Powerline dan niet testen want het wifi signaal komt zowiezo al van mijn modem he en de Powerline ligt er vlak naast dan!
Verder heb ik de Powerline in verschillende stopcontacten gestoken die op andere zekeringen zaten. Welke test ik ook doe, alle lichtjes die uit moeten gaan, gaan netjes uit en alleen de 4 witte bolletjes blijven branden zoals voorzien. Toch telkens geen resultaat.
Opmerking 1:Zou er iets loos zijn met mijn electriciteitsnet?
Opmerking 2: Ik gebruik een 5-poort Gb switch want de poorten op mijn modem waren op. Normaal mag dat geen probleem zijn. De lichtjes van de switch lichten op zoals het hoort.
Opmerking 3: Ik zie overigens de Powerlines ook nooit verschijnen in 'Mijn abonnementen en opties'.
Het begint een mooie uitdaging te worden! Ik kijk uit naar verdere suggesties!
Groet
Het kan een probleem zijn met je electriciteitsnet maar daar kunnen wij niks op zeggen. Dat je een switch gebruikt is geen probleem daar werkt dat ook mee.
Je maakt daar wel een fout want je powerlines komen niet zichtbaar bij 'mijn abonnementen en opties maar bij je modem instellingen , thuisnetwerk aanklikken en dan zie je dit :
Om Patrick een beetje aan te vullen:
Je gaat dus eerst in "Mijn Telenet" naar "Mijn thuisnetwerk"
Daar klik je dan rechts onderaan op "Je gehuurde toestellen". Dan zou je iets in deze aard moeten zien:
Ok, bedankt . Ze staan netjes opgelijnd.
Vandaag heb ik nogmaals geprobeerd om de setup te doen zoals letterlijk aangegeven en ook zoals door jullie gesuggereerd hebben ter experiment. Geen resultaat.
Kan ik bij de technische dienst terecht voor meer ? Of kan er een technieker komen misschien?
Bedankt.
Wat ik nog zou testen: gebruik eens een andere UTP kabel van de Master naar de router. Het zou dus best kunnen dat Master en Slave perfect verbinden, maar dat de Master geen connectie heeft met de router.
De reden dat ik hieraan denk is dat uw toestel(len) helemaal niet zichtbaar zijn in uw "Mijn Telenet".
Je kan ook altijd eens uw router herstarten, kan nooit kwaad en helpt soms.
- UTP kabel voor verbinding modem naar master vervangen door een nieuwe die ik nog liggen had. Signaal ok. Heb er even mijn laptop mee verbonden ook en was ok.
- Ter experiment heb ik op de WPS knop gedrukt en gewacht. Geen resultaat. Ook niet met wel of niet op de Sync knop te drukken, enkel op de slave, enkel op de master en op beiden. Geen resultaat
Heb dan terug op de wifi knop gedrukt op de slave en hetzelfde gedaan. Geen resultaat.
Opmerking: de slave blijft redelijk warm staan vind ik. Is dat normaal?
Ik ga er van uit dat er via dit kanaal geen oplossing komt. Ik ga kijken hoe ik dit zelf verder neem.
Bedankt in elk geval voor jullie hulp en bijstand!
Groet
De conclusie die je maakt is wel snel en voorbarig hé. Hier zijn wij geen 24 uur per dag online wij hebben daar niet de tijd voor , ik toch niet aangezien ik nog werk 🙂
Ik raad je aan om je powerlines eens binnen te brengen in een Telenet center en daar eens te testen als die mogelijk er is. Moesten ze niet werken dan kunnen ze je andere mee geven maar als ze wel werken ligt er in huis toch ergens een probleem.
Je kan ook een technieker laten komen die mogelijkheid heb je ook maar de kans dat die betalend gaat zijn er ook als het niet aan Telenet zelf gelegen is.
Ok Prima. Goed idee. Bedankt.