24751
netweters
|
152326
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik wil op de camping een wifi-camera installeren en wil dit doen op mijn data. Iemand heeft mij gezegd dat ik een 2de data kaart kan aanvragen bij mijn One en dan die kaart in een gsm kan steken om dan daarop een hotspot te creëren. Klopt dit? Bij Telenet zelf krijg ik al een week geen antwoord via WhatsApp.
Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Data kaart voor wifi camera
Of dit kan als enige kaart in een GSM weet ik niet. IK heb wel een data kaart van Telenet als 2de sim kaart in mijn GSM en laat deze regelmatig als hotspot werken. Dit werkt snel als je goede ontvangst heb en niet teveel GSM's (veel of weinig volk op de camping) verbonden zijn met je zendmast.
Je dit ook doen met een G4 modem.
Met een data-only sim en een smartfoon kan je inderdaad een hotspot aanmaken. De voorwaarden om een data-only sim te bekomen en wat dat dan kost, dat weet ik zo meteen niet van buiten ..
Een Telenet shop zou dat meteen moeten kunnen vertellen ... En in geval van zelfs die kaart ook meteen uitreiken.
misschien ben je beter af met een draagbare 4g hotspot modem dan met een gsm. een gsm doet soms al een een softwareupdate enzo. tenzij je voldoende aanwezig bent op de locatie dan is een gsm misschien evengoed ? of tenzij je ook van 5g wil gebruikmaken wegens meer signaal daar enz. zo 'n hotspots zijn nog vrij duur met een gsm kan het al wel. misschien kan je ook een fritzbox LTE met 4g zetten dan kan je er een vpn mee naar thuis maken ook als hij nieuw genoeg is en je er thuis ook een hebt (vanaf firmware 7.50 ofzo denk ik). plus daarin zit geen accu dus is op termijn betrouwbaarder. of als je van iemand een oude huawei orange flybox 4g+ modem kan vinden da's een evenwaardige optie daarmee lukt de sim met wifi maken op locatie ook wel denk ik. staan op 2dehands al vanaf 20 euro
In ONE en ONEup zit inderdaad één gratis datasimkaart inbegrepen, alle info hierover kan je hier terugvinden: Alles over je ONE(up)-datasimkaart
Ik heb zo ooit een simkaart modempje kunnen kopen bij Telenet. En daar zit mijn gratis datakaart in. Ik gebruik dat bijvoorbeeld op beurzen om een eigen WiFi te hebben want de publieke Wifi is te zwaar belast meestal. En dat werkt goed. Je moet het ding best aansluiten op de stroom want de ingebouwde accu is snel plat.