Beantwoorden
Mxm564
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

TP-Link POE switch verstoord mijn netwerk.

Hallo allemaal, 

Sinds ik mijn TP-link POE switch heb aangesloten aan mijn Telenet modem heb ik last van wegvallend WiFi netwerk. Vreemde is dat dit maar voor x aantal seconden volledig wegvalt. Alle toestellen die verbonden zijn met UTP die blijven ook gewoon doorwerken. Net zoals mijn POE deurbel die verbonden is met de smartswitch. Ook de modem geeft geen foutmelding aan is is dus ook perfect verbonden. De modem is een Eurodocsis 3.0.

Iemand gelijkaardig probleem of iemand die weet hoe ik het probleem kan verhelpen?

0 Likes
7 reacties
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

denk dat je om te beginnen wat meer info zal moeten toevoegen, bvb tekening van je setup ofzo, met vermelding welke modem precies en wat naar waar patched is, welke toestellen erook aan hangen, bvb met sonos kan je een loop maken enz enz

0 Likes
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

bedoel je uitvallen van het gehele wifi signaal, zodat telefoon/tablet opnieuw verbinding moet maken tot het wifi symbooltje weer toont, of blijft het signaal behouden en is het de verbinding naar het netwerk erover dewelke onderbrekingen ondergaat?

0 Likes
Steven-E
Experienced Meesterweter
Jij bent een pro! Ere-Krak Krak 2021 Krak 2022

En gebruik je de ingebouwde Wifi van je Telenet homegateway?
Of heb je nog extra access-points? Indien ja, zijn die via UTP verbonden met je smartswitch?

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Mxm564 ik vermoed dat je een access point gebruikt die aangesloten is op je poe switch? Klopt dit ? 

Het kan zijn dat deze switch POE + nodig heeft en dus geen standaard POE. 

Met een POE+ aansluiting heb je meer power per netwerk aansluiting, hetgeen nodig is voor sommige access points.

Welke type POE switch gebruik je en welke access points zijn hierop aangesloten dan kunnen we je hiermee verder helpen.

Door te weinig vermogen op de access point te hebben zal bij extra gebruik van het internet de wifi worden uigeschakeld om stroom te sparen. 

Het LAN gedeelte , dus je netwerk zal hierbij nog blijven werken. 

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mxm564
Freshman Beetjesweter

Zie hieronder mijn setup. 

Het probleem situeert hem echter enkel op de toestellen verbonden met WiFi. Het WiFi symbool blijft op de smartphone/tablet staan. Maar toestellen kunnen gegevens niet laden. 

Mxm564_0-1718290639693.png

0 Likes
Mxm564
Freshman Beetjesweter

Ik vermoed dat ik mijn probleem gevonden heb. In andere topics las ik dat de TP-link smart switch standaard geconfigureerd wordt naar hetzelfde IP adres als de Telenet modems. Dus heb ik het IP adres van mijn modem gewijzigd van .0. naar .3. Probleem komt 24h na wijziging niet meer terug... Dus hopelijk is dit de oplossing. 

0 Likes
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

ja, als je 2 keer 192.168.0.1 als IP gebruikt op 1 netwerk is het al NOK, en bovendien 1 van beide de default gateway is (en uw Wi-Fi op draait), gaat het idd wel in de soep lopen, want dan gaan de arp tables ook foutieve paden hebben en dus creer je een onmogelijk path, verkeerde forwarding en dus veel packet loss.

Je kan idd 24 uur wachten om wat leasetimes enz te laten verlopen, maar je kan ook gewoon de devices ff een reboot geven om dat wat te versnellen, maar nu niet meer nodig natuurlijk.

0 Likes