24816
netweters
|
152915
antwoorden
|
20752
vragen
|
Sinds meer dan een week ervaren we Internetconnectie problemen, voornamelijk met de Wi-Fi.
De connectie lukt niet altijd met onze apparaten als we 's morgens opstarten om van thuis te werken. Vaak moeten we tot 5 maal toe de wi-fi aan en uit zetten op onze toestellen.
Als het dan werkt, dan merken we dat het laden van sites vaak traag gaat en als we zwaarder dataverkeer hebben, zoals video calls dat we gewoon eruit gekicked worden door netwerkproblemen. Het probleem komt voor zowel via connectie model als AP op 2de verdiep.
Er is reeds een technieker langsgeweest en deze heeft de allernieuwste modem geïnstalleerd. Hiermee haalde ik op dat moment 190mbps wat ok is, echter een uur later terug connectieproblemen.
Gezien we met 2 van thuis uit werken en regelmatig calls hebben is dit echt lastig voor ons, we weten niet wat doen om dit op te lossen. Iemand dat ons kan helpen?
@Zani1982 je kan eens in deze topic kijken. Die had hetzelfde probleem voor dus misschien kan het jou probleem ook oplossen.
Hallo Patrick,
bedankt voor de verwijzing. Bedoel je dan dat ik moet proberen de wifi kanalen te wijzigen? Het probleem komt voor zowel op modem als op AP.
De topic starter van je link had het ook geprobeerd zonder succes, en blijkt dat het probleem bij hem vanzelf opgelost is geraakt als ik het topic lees.
@Zani1982 ja heel toevallig een topic wat gisteren binnen kwam. Dus hebben die aangeraden de kanalen te verzetten en die heeft dat ook gedaan. Maar probeer ook eerst een tijdje op die kanalen te werken alles heeft een aanpassing nodig he. En zoals je kan lezen zouden er nog wat aanpassingen kunnen gebeuren die aangereikt zijn geweest. En bij terugkomst thuis was het probleem opgelost. De oplossing staat er trouwens ook bij , die heeft @igvfer geboden.
@Zani1982 Het beste wat je kan doen is eerst testen op de Telenet modem/router direct met een kabel. Als je daar geen problemen op hebt moet je inderdaad op je wifi devices gaan kijken.
Je kan ons misschien vertellen welke wifi router/AP je hebt? Dit kan ons al verder helpen.
Zoals reeds door @patrick37 vermeld kan het wel liggen aan het kanaal, maar het kan ook aan andere dingen liggen natuurlijk, zoals Mu-Mimo,WMM,...
We wachten hier op je reactie om het type van wifi te weten te komen.
Beste Kristof,
Hierbij de gegevens over m'n modem en AP:
Modem: DOCSIS 3.1 WIRELESS (DOCSIS)
AP: AP7465CE-TN (Telenet AP)
Wij hebben ook inderdaad reeds de kabel rechtstreeks in de PC gestoken zonder beter resultaat.
Internet werkt dan gewoon niet meer.
Ik zal sowiezo eens met de kanalen spelen en zien of dit helpt.
Is het cijfer van het kanaal belangrijk of maakt dat niet uit?
@Zani1982 dus met een bekabelde verbinding tussen je pc en de modem rechtstreeks haal je ook geen normale snelheid ? Wat voor abonnement heb je en wat is je speedtest resultaat aan de modem rechtstreeks ?
Als je daar ook geen correcte snelheid haalt heeft die kanalen veranderen voor de wifi weinig zin.
Moest je deze toch verzetten dan is het kanaal 1 of 6 of 11 het beste te kiezen een van die drie kiezen.
Hallo Kristof,
met kabel in kom ik nu aan 87mbps. Ik heb een Whoppa abonnement.
het probleem is niet persé echt trage internet, want met Wifi haal ik regelmatig bij speedtest wel de 190mbps, maar zelf met dit en ik wil dan een videocall doen, dan krijg ik netwerkproblemen. Ik speel ook een online game die netwerkproblemen heeft, alhoewel dat ik dan een speedtest doe met bovenstaand resultaat.
Het gaat er dus vooral om dat m'n toestellen (Privé en werk Pc's, gsm, smart tv) wel connecteren maar geen internet hebben, of dat bij zware data verkeer alles wegvalt (ondanks test van 190mbps)
@Zani1982 misschien iets met uw dhcp (uitdelen van Ip adressen).
Als alles correct is aangesloten haal je de stroom van de modem én van je router af en wacht een seconde of 15. Zet dan eerst alleen de Telenet modem aan, wanneer die helemaal is opgestart zet je de router aan. Soms helpt dit wel. Vermits je soms de juiste snelheid krijgt via wifi en niet via kabel, zou dit misschien wel helpen.