Beantwoorden
MCornette
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
O dierbaar België.. De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi-extender wil niet meer koppelen met router

Ik heb een Netgear wifi extender (EX3700) en die wil sinds enkele weken niet meer koppelen met mijn wifi-router. Ik dacht dat het misschien lag aan mijn netgear en liet daarom vandaag een nieuwe (EX6120) bestellen via Bol.com.. Maar wat blijkt, deze wil ook niet koppelen met de router. De wps wil geen verbinding maken met de router. Via het device zelf geraak ik tot aan de router maar dan krijg ik de foutmelding dat mijn paswoord van de router niet correct is of geen verbinding kan maken...

 

Wat kan ik doen? Want dan ligt het niet aan mijn oorspronkelijke extender 😞

0 Likes
7 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-extender wil niet meer koppelen met router

Staat uw kanaalkeuze van de router op automatisch? Zet dan eens op manueel en kies andere kanalen. Zeker wanneer je in de 5 GHz band werkt.  Uit eigen ervaring weet ik dat een router wel eens een kanaal durft kiezen buiten de range van de extender.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Pasdeloup
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
O dierbaar België.. Hoort wie klopt daar? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi-extender wil niet meer koppelen met router


@MCornette@  schreef:

Ik heb een Netgear wifi extender (EX3700) en die wil sinds enkele weken niet meer koppelen met mijn wifi-router. Ik dacht dat het misschien lag aan mijn netgear en liet daarom vandaag een nieuwe (EX6120) bestellen via Bol.com.. Maar wat blijkt, deze wil ook niet koppelen met de router. De wps wil geen verbinding maken met de router. Via het device zelf geraak ik tot aan de router maar dan krijg ik de foutmelding dat mijn paswoord van de router niet correct is of geen verbinding kan maken...

 

Wat kan ik doen? Want dan ligt het niet aan mijn oorspronkelijke extender 😞


Had een TP router gekocht bij Bol. Heb nu de gratis van Telenet. Probleem opgelost.

 

0 Likes
MCornette
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
O dierbaar België.. De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi-extender wil niet meer koppelen met router

Nu komt de leek in mij naar boven, hoe kan ik dit aanpassen?

 

alvast merci

0 Likes
MCornette
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
O dierbaar België.. De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi-extender wil niet meer koppelen met router

mijn acces point router van Telenet heb ik ook al.

Heb gewoon een extender van Netgear gekocht om verder in huis wifi te kunnen hebben..

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-extender wil niet meer koppelen met router


@MCornette@  schreef:

Nu komt de leek in mij naar boven, hoe kan ik dit aanpassen?

 

alvast merci


Heb je een HGW van telenet of een modem-only met eigen router? Ik vermoed het eerste ...

 

In dat geval moet je via "mijn telenet" naar de settings van de router gaan. Hoe het daar dan precies moet, dat moet ik aan een collega overlaten, ik heb namelijk zelf geen HGW


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Wifi-extender wil niet meer koppelen met router

Mijn Telenet - Mijn Thuisnetwerk - Modem detials - Signaal - Wifi kanaal 2.4 en/of 5.0

 

P.S.

Ik vraag mij af of het probleem niet eerder te wijten is aan "dual band" 2.4 & 5.0 ondersteuning en dat beide banden apart dienen te worden gekoppeld met de extender (HGW eerst manueel 2.4 GHz kiezen en koppelen en vervolgens 5.0 GHz selecteren en koppelen); destijds iets gelijkaardigs ondervonden met een Linksys extender

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi-extender wil niet meer koppelen met router

In dat geval in de settings "mijn telenet"  de optie "één netwerk" uitzetten, anders kun je niet aan 2,4 en 5 GHz afzonderlijk.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes