Beantwoorden
matthy
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Alles op zijn plek! On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

Wifi kwaliteit SLECHTER na telenet booster

Ik heb vrijdag het booster pakket van telenet geïnstalleerd: aan de modem rechtstreeks in het stopcontact, en dan op het bovenverdiep (waar de uiterste kamers amper wifi hadden) de booster gezet. Alle lampjes branden zoals het hoort.

Maar regelmatig hebben we:

- ofwel wifi maar geen internet op de bovenverdieping (een wifi verbinding met een uitroepteken)

- ofwel ZEER trage wifi (nog trager/slechter als de tijd dat we geen booster op 2m van de kamer hadden staan)

Nu is mijn vraag: dat kan toch de bedoeling niet zijn? 🙂
Waaraan kan het liggen dat die booster zo'n slechte wifi verbinding geeft?

0 Likes
12 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi kwaliteit SLECHTER na telenet booster

Zitten deze in een gewone prise of in een verdeeldoos


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
matthy
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Alles op zijn plek! On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

Wifi kwaliteit SLECHTER na telenet booster

gewoon stopcontact, zoals in de handleiding stond

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Wifi kwaliteit SLECHTER na telenet booster


@matthy@  schreef:

Ik heb vrijdag het booster pakket van telenet geïnstalleerd: aan de modem rechtstreeks in het stopcontact, en dan op het bovenverdiep (waar de uiterste kamers amper wifi hadden) de booster gezet. Alle lampjes branden zoals het hoort.

Maar regelmatig hebben we:

- ofwel wifi maar geen internet op de bovenverdieping (een wifi verbinding met een uitroepteken)

- ofwel ZEER trage wifi (nog trager/slechter als de tijd dat we geen booster op 2m van de kamer hadden staan)

Nu is mijn vraag: dat kan toch de bedoeling niet zijn? 🙂
Waaraan kan het liggen dat die booster zo'n slechte wifi verbinding geeft?


 

Welke kanalen gebruik je voor de Wifi en voor de booster? Ik ken het toestel niet en weet niet of je ze kan instellen maar het eerste waar mij dit aan doet mij denken is interferentie van WIFI kanalen.

Misschien moet je een tooltje zoals bvb Wifi analyzer op je GSM installeren en eens kijken of beidi wifi's niet op dezelfde kanalen zitten en of de ontvangst OK is op alle plaatsen . 

Indien ze op dezelfde kanalen zitten en je op de bovenverdieping nog ontvangst hebt van de Telenet HGW (wat ik vermoed), zou ik de kanalen van de booster veranderen, zodat ze niet overlappen met de HGW.

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Wifi kwaliteit SLECHTER na telenet booster

Eigenaardig, misschien eens een herinstallatie doen

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/powerline-adapters-communiceren-niet-meer-met-elkaar/

 

De kwaliteit van de verbinding tussen PLC is functie van uw electrische installatie (zelfde/andere circuit, andere gebruikers zonnepanelen/motoren/….)

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/wat-is-powerline-en-hoe-installeren/

 

Vermits er automatisch slechts één WiFi-netwerk gecreëerd wordt, vermoed ik dat een eventuele wijziging van kanaal niet direct een oplossing zal bieden

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/wifi-powerline-set-installeren/#/Verder1/Ja2/Verder3...

0 Likes
matthy
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Alles op zijn plek! On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

Wifi kwaliteit SLECHTER na telenet booster

Het lampje dat de kwaliteit van de verbinding aangeeft, is groen boven (bij de booster) maar rood of oranje aan de kant van de modem. 

Ik heb eens verschillende stopcontacten getest, en elke stopcontact in een kring waar veel toestellen staan (keuken, elektronica, multimedia, ...) geven een oranje of rode kwaliteit. Enkel stopcontacten in kringen waar we vooral sfeerverlichting of stofzuiger gebruiken, zijn groen. Ook boven zijn alle stopcontacten groen... Maar elk stopcontact in de buurt van een UTP kabel is oranje of rood

 

 

Telenet stuurt een technieker om hier eens een checkup te komen doen van de installatie, maar in een nieuwbouw woning zou ik het raar vinden als het elektriciteitsnet niet goed genoeg is voor powerlines 😮

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Wifi kwaliteit SLECHTER na telenet booster

welk type toestel heb je juist?

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/access-point-of-wifi-powerline-installeren-en-instellen/ 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Sieben563
Freshman Meerweter
Berichten: 56
Smile! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Wifi kwaliteit SLECHTER na telenet booster

@matthy@Als het een nieuwbouw is heb je dan niet overal of toch op een paar plaatsen een internet aansluiting liggen/uit de muur komen? Of ben ik verkeerd

0 Likes
matthy
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Alles op zijn plek! On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

Wifi kwaliteit SLECHTER na telenet booster

die is nog niet in gebruik, en in de tuin hebben we er sowieso nog geen liggen, daar ligt enkel stroom

uiteindelijk is de booster set gekocht om wifi naar de tuin te brengen, en boven totdat elke kamer zijn eigen utp aansluiting krijgt

En ik wou de booster centraal plaatsen op de bovenverdieping, en niet in 1 vd slaapkamers die ook weer op een uiteinde liggen

0 Likes
matthy
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Alles op zijn plek! On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

Wifi kwaliteit SLECHTER na telenet booster

uiteindelijk heeft de telenet check-up man geen oplossing gevonden... het zal waarschijnlijk wel zo zijn dat de belasting van de kring waarin uw powerlines steken, meespeelt in de kwaliteit van het powerline signaal (zelfs als je rechtstreeks in de muur zit)
Hij heeft mij een access point gegeven dat ik aangesloten heb op mijn UTP-wachtkabel die naar boven liep, en nu lijkt alles wel goed te werken... Wel hopen dat ik ooit een stopcontact vind van waar ik dan via powerline naar ons tuinhuis kan gaan 🙂

0 Likes
LJ
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? Follow the reader, reader!

Wifi kwaliteit SLECHTER na telenet booster

Overbelasting van de kring kan hier zeer zeker in meespelen . 

Thuis zijn ze ook renovatiewerken komen uitvoeren . Bepaalde kringen hebben ze overbelast en ik merk als de PWL's op deze kringen zijn aangesloten , deze al eens raar durven doen 😄

Nu ja , check altijd zeker goed na wie je aan je electriciteitsnetwerk laat werken 😄 

Luk
Telenet Technical Business Advisor
0 Likes
matthy
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Alles op zijn plek! On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

Wifi kwaliteit SLECHTER na telenet booster

Wij hebben dat allemaal zelf gedaan en volgens de regels van de kunst... maar voor powerlines is dat dus niet voldoende... 

 

Mss best wel zo eerlijk zijn om dat op tijd aan mensen te melden dan, ipv reclame maken alsof powerlines altijd en overal werkt 🙂

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5227
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi kwaliteit SLECHTER na telenet booster

@matthy

 

Waar kan ik de reclame vinden dat powerlines altijd en overal werken?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes