Beantwoorden
Woodencat
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Wifi netwerk op 2,4ghz instellen via Mijn Telenet

Om enkele smart devices te connecteren moet ik aangesloten zijn op het 2,4ghz netwerk. Mijn smartphone selecteert telkens het 5ghz netwerk. 

Ik dacht dit even snel te kunnen instellen dat de modem even enkel 2,4ghz zou uitsturen in 'mijn telenet' maar dat lijkt me niet te lukken. 

Waar kan ik deze optie terugvinden? 

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Wifi netwerk 2,4ghz

0 Likes
3 reacties
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Wifi netwerk op 2,4ghz instellen via Mijn Telenet

0 Likes
WG94
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1020
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Wifi netwerk op 2,4ghz instellen via Mijn Telenet

Eens je smart device verbonden is met het netwerk zou het niet mogen uitmaken dat je smartphone 5GHz gebruikt, al het verkeer gaat toch eerst door je router (onderdeel van de modem)

Als ze nog niet verbonden zijn met je Telenet Wi-Fi, dan gaat verbinden met het 2.4GHz netwerk niet echt een verschil maken denk ik. Waarschijnlijk moet je dan eerst nog andere stappen moeten doorlopen om je toestel op het netwerk aan te sluiten. Als je eventueel het type toestel kan delen, dan helpen we graag.

 

Om toch te antwoorden op je vraag. 
In de modem instellingen van Mijn Telenet (zie de link van @loti )

 

Optie 1: Enkel 2.4GHz

  1. Selecteer Signaal
  2. klik dan op het slotje bij Wifi-frequentie, vinkje zetten bij ik begrijp het; dan ga verder
  3. De optie Wifi-frequentie pas je dan aan naar 2.4GHz
  4. Klik onderaan de pagina op Bewaar.

Optie 2: 2.4GHz en 5GHz als aparte netwerken

  1. Selecteer Netwerkinstellingen en wifi wachtwoord 
  2. klik dan op het slotje bij één wifi netwerk, vinkje zetten bij ik begrijp het, dan ga verder
  3. De optie één netwerk zet je dan op uitgeschakeld en dan zou je de mogelijkheid moeten hebben  om  de SSID's aan te passen. 
  4. Zet dan bijvoorbeeld “-5” na de naam van het 5GHz netwerk. (Geen enkel van je aparaten zal nog automatisch verbinden met het 5GHz netwerk, totdat je ze opnieuw er mee verbonden hebt. Door de nieuwe naam kennen ze dat netwerk niet)
  5. Klik onderaan de pagina op Bewaar.

Nu hebben je netwerken een aparte naam (wel nog hetzelfde wachtwoord) en kan je kiezen met welke je wil verbinden.

Na enkele minuten zou het netwerk zichtbaar zou moeten zijn, als dat niet het geval is kan je proberen de modem te herstarten.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi netwerk op 2,4ghz instellen via Mijn Telenet

Als je onder controle wil houden om de frequentie te kiezen, zet dan één netwerk uit op mijn Telenet. Geef dan een verschillend SSID aan beiden. Bijvoorbeeld door het SSID van 5 GHz aan te vullen met het cijfer 5. Je mag gerust hetzelfde wachtwoord hebben voor beiden.

Edit: Te rap begonnen met te antwoorden, zonder alle reacties te lezen. @WG94 heeft dit aal veel beter uitgelegd dan ik.