Beantwoorden
VervaetKristof
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wifi niet meer gedetecteerd door bepaalde apparaten

Hallo,

 

Sinds gisteren detecteren niet alle toestellen in ons huishouden de WIFI. We hebben de modem al in en uitgeschakeld en de toestellen zelf ook maar dit helpt niet. Simkaartjes uitwisselen helpt ook niet...

 

Wat werkt wel nog:

- Huawei P10 lite

- de vaste PC

- tablet Samsung Galxy Tab2

 

Wat werkt niet meer:

- Huawei P9 lite

- Huawei P8 Lite

- Printer Epson ET2650

 

Heeft iemand een idee wat het probleem is en hoe we dit kunnen oplossen?

0 Likes
8 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Wifi niet meer gedetecteerd door bepaalde apparaten

@VervaetKristof 

Kan je uitzoeken via welke band de werkende toestellen verbonden zijn en ook via welke band de niet werkende toestellen, aub?

met band bedoel ik de 2,4 GHz band en de 5,0 GHz band. Je hebt een dual band HGW of modem vermoed ik?

Never trust in Dust
0 Likes
VervaetKristof
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wifi niet meer gedetecteerd door bepaalde apparaten

Onze modem is een "Wireless modem 3.0 (DOCSIS) - weet niet waar ik kan zien welke frequenties hij dan heeft? 
Wat betreft de frequentie van de GSM - dit is één die niet werkt: https://www.androidplanet.nl/huawei/y6-pro-2017/specs/

en dit ook niet: https://www.androidplanet.nl/huawei/p8-lite/specs/

 

Deze werkt wel: https://www.androidplanet.nl/huawei/p10-lite/specs/

en deze ook wel: https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_tab_s2_9_7-7438.php

 

Ik zie niet direct een verschil tussen die frequenties?

 

Alvast heel erg bedankt!

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi niet meer gedetecteerd door bepaalde apparaten

Als ik die specs bekijk zie ik dat de eerste twee WiFi hebben tot maximaal de N norm, daar waar de twee andere kunnen werken volgens de AC norm.

 

Misschien dat het daaraan ligt, maar ook de N norm kan op de 5 GHz werken ... 

 

Je zou in de toestellen zelf moeten kijken op welk kanaal ze (proberen te) werken. Is dat kanaal 1 tot 13, dan werken ze in de 2,4 GHz band. Is dat kanaal veel hoger (36 tot 165), dan werken ze in de 5 GHz band.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
VervaetKristof
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wifi niet meer gedetecteerd door bepaalde apparaten

En hoe moet ik dat precies zien? Kan het niet direct vinden bij instellingen... 

0 Likes
VervaetKristof
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wifi niet meer gedetecteerd door bepaalde apparaten

OK, toch eens gaan zoeken om te verbinden met wel beschikbare WiFi, dat geeft dan 2.4ghz aan... 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi niet meer gedetecteerd door bepaalde apparaten

Ik zie dat je een HGW van Telenet hebt. Dan kun je via "Mijn Telenet" in de settings van uw HGW duiken en daar de nodige info vinden. Hoe je dat exact doet kan ik je niet in helpen, ik heb een modem-only.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Wifi niet meer gedetecteerd door bepaalde apparaten

Voorstel: schakel de 5.0 band uit op uw HGW (via Mijn Tnt - netwerk - modem - expert)

In principe zouden al uw toestellen vermoed ik terug kunnen aansluiting vinden op 2.4 band

Bv. Huawei P9 lite ondersteunt enkel 2.4 WiFi

https://consumer.huawei.com/nl/phones/p9-lite/specs/

 

In een 2e faze zou u SSID 2.4 & 5.0 kunnen splitsen op uw HGW (andere naam geven) en uw toestellen deels via 5.0 SSID A deels via 2.4 SSID B verbinden in functie van hun mogelijkheden (bv. namen: SSID xxxx-2.4 & SSID xxxx-5.0)

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Wifi niet meer gedetecteerd door bepaalde apparaten

@VervaetKristof 

Ik heb een ander voorstel voor U: ik had namelijk hetzelfde voor als U.

1) Op uw computer surf je naar Telenet.be > mijn Telenet en log in.

2) Eens ingelogd en aanwezig op mijn Telenet, scrol je omlaag en klik je op het blauwe venstertje

”mijn thuisnetwerk”

3) daar zie je dan je Docsis modem staan en klik je op “modem details”

4) als je modem open staat, ga je rechts boven naar “expertinstellingen”. Klik daar op, dan vink je het vakje “ik begrijp het” aan en dan ga verder. Je zal zien dat het hangslotje open gaat.

5) dan ga je in je modem details naar Signaal en daar zie je de 2 banden staan: het 2,4 GHz netwerk en het 5,0 GHz netwerk. Bij beiden staat “kanaal” en bij beide staat dit op automatisch. Nu open je het kopje automatisch bij het 2,4 GHz netwerk en verander je dit van automatisch naar kanaal 8. HET 5,0 GHz NETWERK LAAT JE ONGEMOEID!! 

6) dan scrol je naar beneden en rechtsonder klik je op de knop “bewaar”

7) dan scrol je weer helemaal naar boven en sluit expertinstellingen, dus moet het hangslotje terug dicht.

je kan nu je modem verlaten en uitloggen bij mijn Telenet en kijk wat dit geeft.

Bij mij heeft dit al meer dan 4 maanden mijn probleem opgelost!

probeer dit en laat iets weten of het lukt??

Succes!!

Never trust in Dust