Beantwoorden
Selekt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wifi powerline werkt onstabiel

Mijn wifi Powerline adapter werkt afwisselend wel en niet. Ik probeerde verschillende stopcontacten en verschillende keren heropstarten en sync'en, maar helaas pindakaas. Terwijl er een verbinding tussen Powerline aan de modem en Powersline in de living tot stand komt, blijft deze niet duren en valt ze uiteindelijk weg, om dan terug te keren. Suggesties om dit euvel te verhelpen? Dank !

0 Likes
3 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wifi powerline werkt onstabiel

@Selekt 

Als de verbinding komt en gaat zonder dat je er iets aan doet is het duidelijk een toestel dat niet werkt zoals het hoort. Probeer ook eens of dat gebeurt terwijl ze vlakbij elkaar zitten. In dat geval is het duidelijk dat je dat/die toestellen zal moeten vervangen.

Als dat gehuurde toestellen zijn van Telenet kan je die eenvoudigweg omwisselen.

Als het er geen zijn van Telenet en je hebt nog geen gratis gehuurd set, kan je daar voor gaan.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi powerline werkt onstabiel

@Selekt Als je met de kabel werkt, blijft dan de verbinding of valt deze ook weg ? 

De reden dat ik dat vraag is omdat Powerlines soms onderhevig zijn aan stoorzenders.

Ik heb al bijvoorbeeld gehoord dat mensen die zonnepanelen hebben gezet en een omvormer problemen hebben met powerlines.Of mensen die verschillende fases hebben op het elektriciteitsnet die door een grootverbruiker onstabiel is geworden en storingen geeft.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Selekt
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Wifi powerline werkt onstabiel

Een van de powerline adapters dichter bij de powerline adapter aan de modem zetten bleek uiteindelijk de oplossing nu werken beide adapters perfect! 

Bedankt