24811
netweters
|
152860
antwoorden
|
20746
vragen
|
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Vicky08- Ik heb je originele bericht nog eens gelezen en eerst nog een paar vraagjes. Je hebt een modem/router (HGW) van Telenet én een eigen router. Weet je toevallig of die router is ingesteld als access point?
Ik meen dat de modem/router van TN is ingesteld op 192.168.0.1 en dat die adressen uitdeelt vanaf 192.168.0.100. Als je eigen router is ingesteld als AP, dan zou die een vast IP moeten hebben, wellicht 192.168.0.2.
Als dat klopt (kijk het interne IP eens na op een laptop, PC, tablet, smartphone, ...) , dan zou je eens kunnen proberen om de tv een IP te geven tussen 192.168.0.3 en 192.168.0.49 (subnet: 255.255.255.0). Mogelijk moet je daarna alles eens resetten (uit- en aanzetten; zonder stroom zetten), zowel de routers als de tv.
Dat van die (interne) IPs kijk je best even na. Hetgeen ik voorstel is geen garantie dat het zal werken, maar op zijn minst is het iets dat we kunnen uitsluiten als het niet werkt.
Als je zeker bent dat de modem/router 192.168.0.1* als intern IP heeft, dan kun je bijvoorbeeld eens proberen om de tv 192.168.0.3 te geven.
* Dit kan ook 192.168.1.1 of 192.168.2.1 zijn.
Wat hoor is dan bij gateway in te vullen als ik het ip-adres instel op 192.168.0.3?
@Vicky08 schreef:Wat hoor is dan bij gateway in te vullen als ik het ip-adres instel op 192.168.0.3?
Volgens mij zou het iets als dit moeten zijn:
IP Address: 192.168.0.3
Netmask (Subnet Mask): 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1
Na aanpassen volgende toestellen resetten (even uit- en aanzetten of zonder stroom zetten): TN HGW, je eigen router, de tv.
Ik heb alles ingesteld zoals je zei, maar er zit nog steeds ergens een probleem. De tv zegt dat ik de dns instellingen moet veranderen of contact op moet nemen me de internetprovider... zijn er nog variaties mogelijk met in het bijzonder de dns?
@Vicky08 schreef:Ik heb alles ingesteld zoals je zei, maar er zit nog steeds ergens een probleem. De tv zegt dat ik de dns instellingen moet veranderen of contact op moet nemen me de internetprovider... zijn er nog variaties mogelijk met in het bijzonder de dns?
Voor alle zekerheid: ben je zeker dat 192.168.0.1 het adres van de router is? Het kan bijv. ook 192.168.1.1 of 192.168.2.1 zijn. Is het mogelijk om de tv even van statisch terug naar dynamisch te zetten en dan de netwerkinstellingen na te kijken (tenminste als het lukt om een verbinding op te zetten) ?
Indien zo, dan zou je ipv de DNS in te stellen op 192.168.0.1 eens kunnen proberen via OpenDNS of de DNS van Google (al ben ik daar persoonlijk niet zo voor te vinden).
Voor OpenDNS is dat:
Google:
Ik heb eigenlijk niets meer moeten veranderen aan de vorige instellingen die u mij gegeven heeft! De tv werkt nu al een dikke week zonder problemen! Heel erg bedankt!