Beantwoorden
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

Een paar dagen geleden hebben wij een samsung smart tv gekocht. Deze wordt gebruikt zonder digibox of vaste kabel en wordt enkel verbonden met wifi om o.a. Netflix te kijken. Ondanks dat alles eerst normaal verliep, viel de wifi uit het niets weg. Niet alleen op de tv maar ook op de smartphones die met hetzelfde wifinetwerk verbonden zijn. Wanneer je dan terug probeert te verbinden, geeft hij een melding dat dat niet gaat. Door de router (een extra router om het wifi signaal van de originele telenet router te versterken) uit te trekken en weer in te steken, is dit probleem tijdelijk opgelost. Heeft er iemand enig idee hoe we dit probleem kunnen verhelpen? Alvast bedankt!
Tags (2)
0 Likes
38 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wifi probleem

Kan je wel even kijken welke firmware versie je hebt? Mogelijk heb je een oude versie en is dat de oorzaak van het probleem.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

Ik heb nu
firmware version 3.14.3 Build 150427 Rel. 36706
Hardware version: Archer C7 v2 00000000

Het probleem doet zich opnieuw voor (het wegvallen van de wifi) dus het is spijtig genoeg niet zo simpel als ik dacht 😉
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wifi probleem

Er is een nieuwere firmware maar er staat niets in de changelog over wifi problemen. Maar mogelijk is de firmware die je nu hebt beschadigd dus ik ga je het toch laten installeren.

  • Download dit bestand
  • Pak het uit (het is een zip bestand)
  • Verbind een computer via kabel rechtstreeks met de TP-Link
  • Ga naar de web GUI van de router en ga naar system tools -> firmware upgrade
  • Klik op bestand en selecteer het upgrade bestand "ArcherC7v2_en_eu_3_15_1_up_boot(160616).bin"
  • Klik op upgrade

Alle instellingen zullen worden gewist maar volg dan nog eens 🙂 de FAQ om het terug in te stellen als Access Point.

 

Laat iets weten! 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

Ik ga het morgen proberen en laat zeker iets weten! Dikke merci!
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi probleem

@Vicky08- Toch maar even wachten met die firmware, zeker als er in de change log niets is te vinden over een oplossing voor dit probleem.

 

@Arthur2- Zoals je weet heb ik dezelfde router en ik ben (was?) zeker dat ik de meest recente firmware heb, nl. dezelfde als die wat Vicky heeft. Hoe kom jij aan dat ZIP-bestand? Op de site

http://www.tp-link.com/nl-be/download/Archer-C7_V2.html#Firmware

is immers te zien dat Archer C7_V2_150427 de meest recente firmware is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

Valt er nog iets anders te proberen om het probleem op te lossen? Ik kan morgen nog wel eens proberen om hem als accespoint in te stellen, maar als er nog iets anders is dat ik kan proberen kan ik dat ineens doen...
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wifi probleem

@sb van hier: http://nl.tp-link.com/download/Archer-C7_V2.html#Firmware

 

Blijkbaar was dat per ongeluk de Nederlandse website 😛

(Al denk ik niet dat dat uit zou maken?)

 

edit: @Vicky08 probeer anders gewoon even dezelfde firmware als je nu had te installeren, ik denk nog steeds dat er een fout in zit. (dat kan altijd wel eens gebeuren)

 

Dit is de link van de nieuwste firmware die jij nu al hebt van de belgische website die @sb had gegeven.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

Oke super! Ik laat weten of het gelukt is!
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi probleem

@Arthur2- Bij Opmerkingen staat Archer C7(EU)V2. Strikt genomen is dat niet hetzelfde als Archer C7 V2. Verder staat er

 

2.The EU firmware was specialized for CE certification and can't be downgraded to other version, please click here for choosing your region and selecting the most suitable firmware version to upgrade.

 

Persoonlijk zou ik me er niet aan wagen.

 

Dezelfde firmware opnieuw proberen te installeren zou ik ook niet doen. Mijn ervaring is dat die dingen ofwel werken, ofwel niet. De huidige versie zou dus moeten werken. En er is veel kans dat er een waarschuwing komt, omdat het om dezelfde versie gaat. Dit lijkt me echt iets "proberen op eigen risico".


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wifi probleem

@sb
Ik heb eigenlijk nooit last met firmwares te flashen. Voor zover ik me kan herinneren van mijn eigen TP-Link wordt dat gewoon geflasht zonder problemen ook al is het dezelfde firmware.

Dat van EU heb ik gezien en dat komt omdat er ergens (ik ben vergeten of het in de EU of in Amerika is) een nieuwe wet is waardoor ze daarvoor een speciale firmware moeten maken. Of zoiets... Sinds dat mijn Asus kapot is volg ik dat niet meer.
En wij zitten in de EU dus dat zou moeten werken. 🙂

Als er iets misloopt met het upgraden van de firmware dan zal ik dezelfde router voor de OP kopen als ik het niet gerepareerd krijg. 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

Ik heb eigenlijk niets meer veranderd en momenteel (fingers crossed) blijft het internet werken op alle toestellen. Nu ja, ze blijven verbonden me de router, wat al een hele vooruitgang is, maar nu valt het internet enkel op de tv weg. Wanneer je dan gaat kijken waar het misloopt, zit de fout in het verbinden tussen de router en het internet. De tv staat op een 5Ghz kanaal en de andere op een 2,4Ghz, maar wanneer het internet zogezegd weg valt op de tv, blijf ik wel internet verbinding hebben op andere toestellen. Beide kanalen komen van dezelfde router, dus vind ik het zeer vreemd dat het ene kanaal dan wel internettoegang heeft en het andere niet. Kan er niet gewoon iets mis zijn met de tv? Lijkt me sterk als het aan de router zou liggen, zeker als je kijkt wat er allemaal geprobeerd is geweest...
0 Likes
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

Nog een kleine aanvulling: wanneer ik met een ander apparaat verbind met het 5Ghz kanaal heb ik wel internettoegang. Ook om terug internettoegang te krijgen op de tv moet ik enkel de verbinding verbreken en terug verbinding maken en opnieuw het wachtwoord geven. Na een dikke 10 minuten valt het weer weg... zou ik dit zelf kunnen oplossen of kan ik er best mee langs de winkel waar de tv aangekocht is?
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Wifi probleem

@Vicky08

Na je laatste 2 posts denk ik ook dat het de tv is. Kun je even kijken of er een software update is voor de tv?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vicky08
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
My smart Valentine Twee handen vol! Leesbeest! Netjes!

Wifi probleem

Een software update heb ik een paar dagen geleden gedaan. De problemen bleven aanhouden... kan het nu nog wel eens nakijken, maar ik vrees ervoor.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi probleem

Gewoon een ideetje: kan je een vast IP instellen voor de tv?

 

Home > Instellingen > Netwerk > Netwerkinstellingen openen

 

Wat staat daar?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes