41078
netweters
|
17661
gesprekken
|
19080
vragen
|
Beste Netweters,
Ik heb een verbindingsprobleem tussen mijn twee Wireless Speakers Philips Fidelio AD 7000W/10, Airplay van mijn Apple IMac, en de router van Telenet.
Gelukkig is dit probleem niet altijd aanwezig en meestal doen mijn Speakers het perfect, maar soms is er met geen mogelijkheid verbinding te krijgen tussen de Speakers en de Apple IMac. Vreemd genoeg kan ik op deze momenten wel altijd verbinding maken via mijn IPhone ??.
Ik heb dit probleem al voorgelegd bij Philips, de speakers zijn hiervoor al eens terug geweest naar de Philips Service afdeling. en heb ook al een aantal keren contact gehad met Apple Support. Maar beide partijen zijn ervan overtuigd dat het probleem niet aan hun product ligt. ???
Onlangs ben ik bij een Speciaalzaak geweest van Audio en TV apparaten, en daar werd mij verteld dat dit probleem waarschijnlijk veroorzaakt wordt door de geleverde Router van Telenet die voor de WiFi verbinding zorgt.
Klinkt dit aannemelijk?, en wat kan ik doen om mijn probleem op te lossen.
is er iemand die hier iets zinnigs over kan vertellen. In afwachting op jullie reactie. Met vriendelijke groeten Peter
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik ben niet zeker, maar volgens mij moet je die Airplay instellen als access point (als dat mogelijk is) of je HGW (Telenet modem/router) inruilen voor een modem-only.
Kun je mij vertellen waar ik de Airplay als acces point moet/kan instellen?
Ik vermoed dat meer dan 1 WiFi AP hebt die in verschillende subnetten staan zodat ze niet met elkaar in verbinding komen.
Vertel een welke netwerktoesten je staan hebt en hoe die verbonden zijn.
Ik heb zelf geen idee hoe/of dat mogelijk is, maar iemand anders misschien wel.
@Puch- Weet jij meer over het instellen van Airplay als AP? Of is dat niet mogelijk?
Volgens mijn zit het in de wifi van de telenet router. Dit omdat het maar af en toe eens voorvalt. Als er in de buurt ook draadloze netwerken zitten en die zitten allemaal op hetzelfde kanaal...
Probeer daarom eens om het kanaal waarop uitzonden wordt aan te passen.
Die staat standaard op automatisch.
Zet het op ander kanaal (niet 9 of 11 want dat zijn de meest gebruikte) en kijk of het probleem aanhoud.
Ik heb in de volgende apparaten die middels Wifi contact maken.
1x IMac
1x laptob
1x Tablet
1x Apple TV
3x GSM
@Peter10 schreef:Ik heb in de volgende apparaten die middels Wifi contact maken.
1x IMac
1x laptob
1x Tablet
1x Apple TV
3x GSM
Dat maakt eigenlijk niet uit.
Die toestellen gaan automatisch op het ingestelde kanaal overschakelen.
Beste,
sorry voor de late reactie, heb inmiddels het kanaal op de Telenet router gewijzigd naar 6. Dit gaat nu al een aantal dagen goed👍🏻😄. Laten we hopen dat het zo blijft. Bedankt.