Beantwoorden
Peter10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Leesclubje starten?

Wifi probleem

Beste Netweters,

 

Ik heb een verbindingsprobleem tussen mijn twee Wireless Speakers Philips Fidelio AD 7000W/10,  Airplay van mijn Apple IMac, en de router van Telenet.

Gelukkig is dit probleem niet altijd aanwezig en meestal doen mijn Speakers het perfect, maar soms is er met geen mogelijkheid verbinding te krijgen tussen de Speakers en de Apple IMac. Vreemd genoeg kan ik op deze momenten wel altijd verbinding maken via mijn IPhone ??.

Ik heb dit probleem al voorgelegd bij Philips, de speakers zijn hiervoor al eens terug geweest naar de Philips Service afdeling.  en heb ook al een aantal keren contact gehad met Apple Support. Maar beide partijen zijn ervan overtuigd dat het probleem niet aan hun product ligt. ???

Onlangs ben ik bij een Speciaalzaak geweest van Audio en TV apparaten, en daar werd mij verteld dat dit probleem waarschijnlijk veroorzaakt wordt door de geleverde Router van Telenet die voor de WiFi verbinding zorgt.

Klinkt dit aannemelijk?, en wat kan ik doen om mijn probleem op te lossen.

is er iemand die hier iets zinnigs over kan vertellen. In afwachting op jullie reactie. Met vriendelijke groeten Peter

0 Likes
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi probleem

Ik ben niet zeker, maar volgens mij moet je die Airplay instellen als access point (als dat mogelijk is) of je HGW (Telenet modem/router) inruilen voor een modem-only.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Peter10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Leesclubje starten?

Wifi probleem

Kun je mij vertellen waar ik de Airplay als acces point moet/kan instellen?

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi probleem

Ik vermoed dat meer dan 1 WiFi AP hebt die in verschillende subnetten staan zodat ze niet met elkaar in verbinding komen.

Vertel een welke netwerktoesten je staan hebt en hoe die verbonden zijn.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wifi probleem

Ik heb zelf geen idee hoe/of dat mogelijk is, maar iemand anders misschien wel.

 

@Puch- Weet jij meer over het instellen van Airplay als AP? Of is dat niet mogelijk?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Wifi probleem

Volgens mijn zit het in de wifi van de telenet router. Dit omdat het maar af en toe eens voorvalt. Als er in de buurt ook draadloze netwerken zitten en die zitten allemaal op hetzelfde kanaal...

Probeer daarom eens om het kanaal waarop uitzonden wordt aan te passen.

Die staat standaard op automatisch. 

Zet het op ander kanaal (niet 9 of 11 want dat zijn de meest gebruikte) en kijk of het probleem aanhoud.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Peter10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Leesclubje starten?

Wifi probleem

Ik heb in de volgende apparaten die middels Wifi contact maken.

1x IMac

1x laptob

1x Tablet

1x Apple TV

3x GSM

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Wifi probleem

 

@Peter10 schreef:

Ik heb in de volgende apparaten die middels Wifi contact maken.

1x IMac

1x laptob

1x Tablet

1x Apple TV

3x GSM


Dat maakt eigenlijk niet uit.

Die toestellen gaan automatisch op het ingestelde kanaal overschakelen.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Peter10
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Leesclubje starten?

Wifi probleem

Beste,

 

sorry voor de late reactie, heb inmiddels het kanaal op de Telenet router gewijzigd naar 6. Dit gaat nu al een aantal dagen goed👍🏻😄. Laten we hopen dat het zo blijft. Bedankt.