Beantwoorden
cooltonic
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wifi problemen bij Gigaboost

Hallo,

ik heb een giga (boost) Telenet verbinding en haal via utp steeds waarden rond de 500-700mbps.

Echter de wifi resultaten zijn soms bedroevend laag. 

Wifi op plaatsen dicht bij de modem (beneden in de living) haalt resultaten van rond de 45mbps maar wanneer ik het accespoint boven (eerste verdiep) aanleg worden beneden downloadsnelheden gehaald beneden van rond 200mbps. Ik heb alle stoorbronnen proberen te verwijderen dichtbij de modem maar de downloadsnelheden worden er niet beter op. Wat zou de oorzaak kunnen zijn??

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi problemen bij Gigaboost

@cooltonic  dus als ik het correct begrijp haal je met de speedboost optie met wifi 45 MBPS als je aan de modem meet? Maar als je je AP verbind met je modem haal je ineens 200 MBPS? Dat lijkt mij bizar. En ben je zeker dat je toestel waar je die meting mee doet ook is geconnecteerd met de wifi van de modem en niet met die AP ? En hoeveel van de AP's heb je dan staan ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cooltonic
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wifi problemen bij Gigaboost

Patrick, ik heb 1 AP staan boven op eerste verdiep. Daar heb je beste WIFI connectie. Vlak bij de modem in de living dus een stuk minder. Is inderdaad bizar. Volgens de telenet app is het toestel waarmee ik meet wel verbonden met mijn modem en heeft dan een veel lagere snelheid dan als het verbonden is met mijn AP. Als ik de AP bovenuitschakel heb ik een trage Wifi snelheid zowel boven als beneden. Ik snap er weinig van aangezien dit probleem zich tot voor enkel weken nooit stelde en ik niets wijzigde (stoorbronnen) aan mijn infrastructuur beneden. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi problemen bij Gigaboost

@cooltonic  wat je altijd eens kan doen is je wifi kanaal wijzigen in je modem. Je zet deze dan op kanaal 1 of 6 of 11. Probeer dat ook een tijdje uit dus niet als je gewijzigd hebt direct testen en zeggen het werkt niet maar ook eens een paar dagen proberen. Moest dat kanaal niet goed werken of je haalt lage snelheden dan kan je een ander kanaal proberen. Laat de bevindingen ook weten hier zodat we je ook nog beter kunnen helpen om toch een oplossing te bieden. Moest het zijn dat je merkt dat het perfect werkt laat de boel zoals het is en verander dan niks meer en kan je altijd een oplossing aanduiden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi problemen bij Gigaboost

@cooltonic 

Geef eens een verschillend SSID voor de 2,4 en 5 GHz wifi. Dat doe je via mijn Telenet.

cooltonic
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wifi problemen bij Gigaboost

De wijziging naar andere wifi channels deze week bracht jammer genoeg geen oplossing.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi problemen bij Gigaboost

@cooltonic  heb je al geprobeerd wat @janne_man  heeft aangereikt ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
cooltonic
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
On a roll... Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Wifi problemen bij Gigaboost

Ondertussen de Telenet Modem Only en een eigen Mesh systeem geïnstalleerd en alle problemen zijn opgelost. Ik behaal ook via Wifi hoge snelheden tot 800 mb/s. Zo'n systeem is erg duur maar was de wifi problemen na vele maanden zonder echte oplossing meer dan beu.

Tags (1)
0 Likes