Beantwoorden
Kazzz
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wifi signaal niet meer hetzelfde als vroeger

TN WIFI modem - Ubiquiti UniFi Switch - Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO

Tot dan had ik beide (TN wifi en AP PRO) dezelfde SSID gegeven en haalde ik heel erg goede signalen overal in huis en buiten. De gsm, ipads etc.. kozen allemaal het sterkste signaal automatisch (dus soort van Mesh?)

Tot een paar maand geleden hier het laatste nieuwe type modem van TN gezet is geweest, zo een klein rechthoekig vuilbakje precies.
Om 1 of andere reden lijken mijn devices niet meer van de TN modem naar de AP PRO te switchen of is het signaal gewoon slecht.  
In bed zit ik zelfs op 4G terwijl voordien gewoon max ontvangst had.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

0 Likes
6 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi signaal niet meer hetzelfde als vroeger

@Kazzz  Dit kan verschillende reden hebben.Misschien heeft je buur een nieuwe wifi router gekocht die een sterker signaal geeft en jou signaal wegdrukt...

Staat de uitzendsterkte van je Ubiquiti op high,medium of low?

Als deze op low staat kan het zijn dat je daarom geen deftige wifi hebt.

Misschien is de uitzendsterkte van de TN router te zwak en zal je alleen op de Ubiquiti connecteren.

Kan je misschien een beetje uitleggen waar dat wat staat in je huis, zo hebben we een beeld van wat er kan misgelopen zijn.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kazzz
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wifi signaal niet meer hetzelfde als vroeger

Wel uiteindelijk is aan de opstelling niets verandert tov de vorige modem.

Het probleem is effectief opgetreden vanaf dat ik een nieuwe modem heb geplaatst gekregen.

 

Ik vermoed dat mijn toestellen niet meer verbinden met de AP PRO omdat de TN modem het sterkste signaal beneden heeft.

Eens ik dan naar boven ga, dan switchte hij op mijn AP PRO omdat ik dan zag dat het signaal terug vol was.

De AP en TN modem hangen nog op dezelfde plaats.

 

Ik zal eens de instellingen van de AP PRO bekijken, maar buiten hetzelfde SSID geven kan ik weinig anders instellen denk ik?

 

EDIT: de signaalsterkte van de AP PRO stond op auto, deze op HOOG gezet.  Even afwachten nu..

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi signaal niet meer hetzelfde als vroeger

Zet uw AP pro eens 10 sec zonder voeding en schakel dan terug in. Zie dan ook na of uw Telenet modem en uw AP op verschillende kanalen werken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wifi signaal niet meer hetzelfde als vroeger


@Kazzz  schreef:

De signaalsterkte van de AP PRO stond op auto, deze op HOOG gezet.  Even afwachten nu..


Het internet staat vol van roaming problemen met Wifi access Points, met allerlei tips, maar zelden een perfecte oplossing 🤔.

 

Maar één van de basisprincipes is dat het bereik van de verschillende AP's elkaar zo weinig mogelijk mogen overlappen.

 

Het verhogen van de signaalsterkte is in feite contraproductief.

Indien je signaalsterkte van beide AP's zou kunnen verlagen, zal het roamen veel vlugger gebeuren ...

 

 

0 Likes
Kazzz
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wifi signaal niet meer hetzelfde als vroeger

Ok vroeger stonden deze beide op auto kanaal, ik zal ze nu op 1 en 11 zetten.

Op de AP PRO al een scan laten uitvoeren, geen enkele band is meer bezet dan 10%, dus...

 

EDIT: dit lijkt de oplossing te zijn.. Ik zie ineens 9 clients verschijnen op de AP PRO ipv 1.

Straks wat beter testen 🙂

0 Likes
Kazzz
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Wifi signaal niet meer hetzelfde als vroeger

Geen oplossing, boven nog steeds 4G.

 

De AP eens gereset en opnieuw SSID etc.. ingesteld, geen oplossing.

 

0 Likes