24761
netweters
|
152514
antwoorden
|
20714
vragen
|
Goedendag netweters
Ik heb onlangs een WIFI-Versterker aangeschaft (Tp-Link RE650) om mijn netwerk op de tweede verdieping te kunnen versterken. Verbinding maken met deze versterker lukt volledig met bijna alle apparaten, behalve mijn PC. Goed om te weten: ik gebruik geen Ethernet, alleen WIFI. Regelmatig als ik mijn PC verbind met de versterker, valt de verbinding meermaals weg. Zoals gewoonlijk controleer ik eerst de ipconfig(klik voor foto) en zag dat de IPv6 compleet verdwenen was. Alleen een Link-Local IPv6 bleef nog over. Vervolgens bleef de verbinding wegvallen tot uiteindelijk mijn PC een IPv6 adres erbij krijgt. Op dit punt kan ik enkele uren rusten gamen tot plots de verbinding volledig verbreekt. En zo begint alles opnieuw.
Om te kijken of het mogelijk iets met een adapter/driver kon zijn, heb ik de event logs nagekeken en kwam ik op verschillende foutmeldingen uit: Foutmelding 1, Foutmelding 2, Foutmelding 3
Als het goed is zou mijn versterker zelf geen IP-adressen uitdelen. (DHCP staat hierop uitgeschakeld). Al mijn drivers zijn geüpdatet en meermaals opnieuw geïnstalleerd.
Alvast bedankt voor uw reactie en tijd.
Je repeater moet staan op een plaats waar je nog een goed signaal hebt.
Je zult allicht beter gediend zijn door een set powerlines. Die kan je gratis huren bijnTelenet. Gebruik hiervoor de Telenet app (is niet de Telenet tv app). Doorloop de stappen en bestel.
Het ideale is natuurlijk dat je een netwerkabel tot boven aanlegt.
Ik ben het met @janne_man eens.
Maar aangezien je de extender nu al hebt, zou het me toch interesseren die werkend te krijgen.
Waarschijnlijk is je wireless signaal toch iets te zwak voor de PC, of is er iets wat op bepaalde momenten het signaal verstoord waardoor de verbinding verloren gaat.
Het is heel vreemd dat wanneer de verbinding dan terug aanwezig is, en de PC opnieuw een IP adres opvraagt er een conflict ontstaat. Dat zou niet mogen zijn.
Welk type Telenet router heb je?
@KnuffelBeestje zou het kunnen dat je ergens op je toestellen een vast ip adres hebt ingegeven?
Er staat preferred ip dus wil dat meestal zeggen dat je dat via de ip reservatie van je router hebt gegeven. Kijk dit best even na op de repeater dat je dit niet hebt ingegeven. Het kan zijn dat je een ip adres hebt gekregen van je router en dat je dan hetzelfde ip adres krijgt van de repeater omdat je daar een fix ip hebt ingegeven. Dit geeft conflicten. Ik weet niet direct dat het mogelijk is met uw repeater maar best even nakijken 🙂
@kristofDW Alles gebeurt normaal geheel automatisch. Ik heb geen vast IP ingesteld voor mijn apparaten. Ik heb nog wat liggen testen en volgens mij krijgt elk apparaat wel een IPv6 (niet zeker) en mijn PC dan weer niet. Ik had Windows ook al opnieuw geïnstalleerd en de drivers geüpdatet, zonder resultaat.
Nog iets extra te weten gekomen. Ik heb een website gebruikt om te kijken of mijn IPv6 wel hetzelfde is, wat niet zo blijkt te zijn. Het IPv6 dat op mijn PC staat en die van de website is volledig anders.
Website:
Alleen het tijdelijk IPv6 komt overeen met de IPv6 dat de website opgeeft.
@Arnie De verbinding tussen de PC en de versterker is optimaal. Modem: CH7465LG-TN
Update:
Mijn iPhone en andere apparaten krijgen wel een IPv6. Alleen mijn PC doet wat moeilijk. Ik heb ook een andere laptop waar het probleem zich ook voordoet. Windows gerelateerd misschien?