24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Beste,
Alle apparaten zijn bekabeld aangesloten op het netwerk behalve de smartfones, tablet en de Boxx. Wanneer ik mijn NAS (Synology 415+) opstart beginnen de lichtjes van de switch zeer snel te knipperen, de Boxx zijn verbinding (Wifi) valt weg. En op de smartfones geeft de Wifi verbonden maar geen internet.
Graag wil ik te weten komen hoe ik dit kan oplossen? Telenet is al verschillende malen langs geweest maar vinden niets, de modem is getest werkt perfect volgens telenet. Heeft dit te maken met de NAS?
Alvast bedankt voor de hulp !!!
Lichtjes die snel knipperen op je switch wijzen idd op een loop.
Toevallig de NAS ook niet via Wifi geconnecteerd? Nooit beiden tegelijkertijd gebruiken.
Een tweede oorzaak van een loop veroorzaakt door de Nas is als je de Synology met 2 UTP kabels aansluit. Bij sommige modellen is dat mogelijk. Dan is het heel belangrijk dat je de ‘channel bond’ (aggregated ethernet) juist configureert, zowel op je Synology als op je switch.
Dus ook je switch moet dit ondersteunen (en moet per definitie dan ook managed zijn).
@Frickx Heb je uw NAS een IPadres gegeven buiten de DHCP range van Telenet? Best iets tussen 192.168.0.10 en 99. In de NAS zit ook een programma DHCP server dat staat toevallig aan? (weinig waarschijnlijk). Uitschakelen.
De NAS is niet verbonden via wifi, en is maar met 1 netwerkverbinding aangesloten
Beste,
De Nas heeft weldegelijk een IP-adress buiten de DHCP range van Telenet: 192.168.0.99 en de DHCP server op de NAS staat uit.
Heb je nog andere apparaten met een vast IP? Kijk het eens na. Ik gebruik daarvoor een programmatje "advanced IP scanner". Subnetmask correct? 255.255.255.0.
Ik probeer mee te denken waar het mis gaat. Ik ben mijn eigen instellingen aan het nakijken (DS413).
Alle ip-adressen gecheckt is maar één vast ip-adress
Ik heb dit probleem sinds begin september ook als ik mijn nas probeer te benaderen via het thuisnetwerk start mijn modem uit het niks opnieuw op ik denk dat het eerder een probleem is in de modems van telenet
Ik vermoed dat je dit het meest zal hebben als je uw NAS benaderd via de DDNS naam. Dit geeft inderdaad de laatste tijd problemen. NAT loopback. Al een aantal keer vermeld.
Maar gewoon bij het aansluiten van je NAS uitvallen heeft mijn inziens een andere oorzaak.
Als ik de afbeelding bekijk die je in deze post gezet hebt, heb je een modem van Telenet en geen router ? Klopt dit ?
Als je een modem hebt is uw aantal "externe" ip adressen beperkt, dus kan het zijn dat de nas of ander device geen internet heeft omdat deze geen juist ip adres krijgt (geen uitdeling van ip adressen door Telenet) In dat geval raad ik aan om een router te installeren zodat je een grotere range hebt van ip adressen (range 192.168....).Je kan op de UI van Synology eens kijken of je een ip adres gekregen hebt.
groeten Kristof
Heb je op één van al je interne apparaten een (permanente) verbinding naar je NAS op zijn extern brereikbaar adres ? (vb op DDNS naam ?).
Dat kan een TV zijn die zo video ophaalt, een cloudrive sync, een vpn client, of een nog andere Synology dienst ?
Indien één van je apparaten de Synology probeert te bereiken via zijn "externe naam" (DDNS) of extern IP adres dan flipt je Telenet modem (bekend probleem van de Telenet modem).
Dat zou kunnen verklaren waarom het niet is als de Synology niet aanstaat (geen antwoord bij externe verbinding), maar wel als hij aanstaat (wel antwoord naar externe verbinding)