Beantwoorden
pierre5
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Wifi snelheden met one UP

Hallo,

We zijn overlaatst overgeschakeld op het ONE UP abonnement. Eén van de redenen hiervoor was omdat onze wifi niet altijd super werkte. Na de overschakeling was ons eerste probleem dat we maar snelheden van 90mbs met de kabel haalden, dit is ondertussen opgelost door de modem te resetten naar fabrieksinstellingen. Nu worden snelheden van 900mbs gehaald met de kabel. Het tweede probleem is dat door het resetten een nieuw WIFI netwerk is ontstaan naast ons al bestaande wifi netwerk. We zitten nu dus met twee wifi netwerken waarbij dat ik het laatste wifi netwerk precies niet kan vinden in mijntelenet. Ook onze wifi powerlines blijven aangesloten op het eerste wifi netwerk dat we reeds hadden en geven maar snelheden van rond de 100 Mbs. 

Nu vroeg ik mij af of er geen hogere snelheden voor de wifi kunnen gehaald worden met deze powerlines? Als je een abo hebt van 1GB moeten er toch snelheden van 3,4 a 500 kunnen gehaald worden met wifi, nee?  Welke snelheden halen jullie zoal?

 

 

0 Likes
4 reacties
Geert_
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Wifi snelheden met one UP

Hey,

Wij halen nog niet eens 100mbps, terwijl we de nieuwste router hebben, vraag het mij ook af of dit niet beter kan? Meeste van onze toestellen die internet nodig hebben zijn dan ook met de kabel aangesloten. Daar halen we +800mbps.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Wifi snelheden met one UP

Alles kan beter.

Maar niet met de gratis Telenet-apparatuur.

Mijn advies: schakel de Telenet Wifi volledig uit. Leg netwerkkabel naar de kamer waar je Wifi gebruikt en sluit daar een eigen Wifi-toegangspunt aan dat de Wifi 6-standaard ondersteunt.

Is mijn advies realiseren te moeilijk, te lastig of te duur?

Dan zal je nooit snelheden van +800 Mbps via Wifi halen!

Geert_
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Twee handen vol! Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

Wifi snelheden met one UP

Wifi wil ik het liefst over de hele woningen, geen afzonderlijke punten, anders is mijn NAS server niet overal te bereiken.

Zijn er al toestellen die je aan de Telenet modem kan hangen en die je volledige woning van Wifi kan voorzien? Zonder verstekers enz...

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Wifi snelheden met one UP

@Geert_ 

Het beste is een mesh systeem gebruiken.

Ik gebruik een linksys velop MX10600 ( da zijn twee ax5300) er bestaat ook nog nen pack met drie. Ik heb een redelijk ruim huis, waarvan de verdieping in predallen is met 25 cm beton en veel ijzer. Ik heb er eentje op mijn bureau beneden staan en eentje centraal boven. Ik heb perfecte wifi rondom mijn huis.

0 Likes