Uploadsnelheid dropt vaak naar 0 Mbps (OneUp)
Hallo iedereen, ik ben sinds vorige week overgeschakeld naar OneUp, komende van WIGO. Echter ondervind ik een aantal problemen.
Omdat we nog een oude modem hadden, had ik een nieuwe modem aangevraagd. Met de oude modem (en met WIGO) hebben we nooit problemen gehad met snelheden. Zeker nooit met upload. Echter, na het installeren van de nieuwe modem gebeurt het vaak dat de uploadsnelheid zakt naar 0-0,5 Mbps. De lage upload lost zich vaak na een tijdje vanzelf terug op. De modem resetten helpt niet. Dit gebeurt op willekeurige momenten van de dag. Ook 's nachts, dus aan piekuren zou het niet kunnen liggen.
Ook gebeurt het wel eens dat het volledige internet wegvalt. De modem licht dan rood op. Eén uur, en minstens 5 resets later was het internet terug online. Telkens als de modem gereset was, lichte hij na een tijdje een soort van oranje op.
Verder varieert de downloadsnelheid ook veel. Het ene moment haal ik 700Mbps. Vijf minuten later is het dan weer 200Mbps. Weer iets later is het maar 100Mbps. En zo varieert het constant. En dat terwijl de omstandigheden niet veranderd waren (ik was de enigste persoon verbonden met het netwerk).
Dit lijkt me allemaal niet de bedoeling te zijn. Waar kan dit aan liggen?
Alvast bedankt.
Joppe
- Labels:
-
modem
-
snelheid
-
WiFi valt weg