Beantwoorden
Joppeh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Uploadsnelheid dropt vaak naar 0 Mbps (OneUp)

Hallo iedereen, ik ben sinds vorige week overgeschakeld naar OneUp, komende van WIGO. Echter ondervind ik een aantal problemen.

Omdat we nog een oude modem hadden, had ik een nieuwe modem aangevraagd. Met de oude modem (en met WIGO) hebben we nooit problemen gehad met snelheden. Zeker nooit met upload. Echter, na het installeren van de nieuwe modem gebeurt het vaak dat de uploadsnelheid zakt naar 0-0,5 Mbps. De lage upload lost zich vaak na een tijdje vanzelf terug op. De modem resetten helpt niet. Dit gebeurt op willekeurige momenten van de dag. Ook 's nachts, dus aan piekuren zou het niet kunnen liggen. 

Ook gebeurt het wel eens dat het volledige internet wegvalt. De modem licht dan rood op. Eén uur, en minstens 5 resets later was het internet terug online. Telkens als de modem gereset was, lichte hij na een tijdje een soort van oranje op. 

Verder varieert de downloadsnelheid ook veel. Het ene moment haal ik 700Mbps. Vijf minuten later is het dan weer 200Mbps. Weer iets later is het maar 100Mbps. En zo varieert het constant. En dat terwijl de omstandigheden niet veranderd waren (ik was de enigste persoon verbonden met het netwerk). 

Dit lijkt me allemaal niet de bedoeling te zijn. Waar kan dit aan liggen? 

Alvast bedankt.

Joppe

 

0 Likes
5 reacties
Joppeh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Uploadsnelheid dropt vaak naar 0 Mbps (OneUp)

Zie hier een voorbeeld van de variërende snelheden en de upload die rond de 0Mbps hangt.

IMG_20221010_212312.jpg

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Uploadsnelheid dropt vaak naar 0 Mbps (OneUp)

Ik heb af en toe een zelfde test resultaat op de speedtest van Telenet. Download geen probleem, terwijl de upload 0 MBps toont.

Als ik dan echter op https://www.speedtest.net/ test ziet alles er goed uit.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Joppeh
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Uploadsnelheid dropt vaak naar 0 Mbps (OneUp)

Bij mij geeft elke speedtest jammer genoeg hetzelfde resultaat aan, ook https://www.speedtest.net/

Wel heel gek dat deze bij u een ander resultaat geeft dan de speedtest van Telenet zelf. 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Uploadsnelheid dropt vaak naar 0 Mbps (OneUp)

Voor de speedtest gebruikt ge best een APP.

De test is eigenlijk ook enkel iets zeggen  als ge de speedtest doet met een Telenet server.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Uploadsnelheid dropt vaak naar 0 Mbps (OneUp)


@Joppeh  schreef:

 

Waar kan dit aan liggen?


Mogelijks ontvangt je modem een te zwak signaal.

Met de overstap naar een sneller abonnement ben je geüpgraded van een EuroDOCSIS 3.0-modem naar een EuroDOCSIS 3.1-modem.

Om die hogere snelheden te kunnen halen gebruikt EuroDOCSIS 3.1 een aantal nieuwe technieken die hogere eisen stellen aan het signaalniveau van het coaxnetwerk. Met andere woorden EuroDOCSIS 3.1 is veel storingsgevoeliger. Daarom moet de coaxkabelverbinding vanaf de node tot aan je modem van onberispelijke kwaliteit zijn. Een node bedient vaak honderden klanten met binnenhuisinstallaties die niet altijd 100% in orde zijn, dus met elke EuroDOCSIS-upgrade vergroot de kans op signaalproblemen die instabiele internetverbindingen veroorzaken.

Met een FRITZ!Box 6660 Cable kan je het signaalniveau zelf nakijken, maar ik vermoed dat de Telenet-modems op dat vlak dichtgetimmerd zijn en die informatie alleen door een Telenet-technicus kan nagekeken worden.

Je hebt dus een Telenet-technicus nodig die het coaxsignaal komt nakijken om de oorzaak van het probleem te vinden en dit uiteindelijk te kunnen oplossen.

0 Likes