Beantwoorden
Cindy78
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geen wifi, wel internet

Goede dag, we zijn verleden week een nieuwe modem gaan halen. Nu met deze modem kunnen we geen enkel toestel verbinden op wifi, hij vind deze wel maar maakt geen verbinding. Internet via kabel werkt wel. Kent hier iemand een oplossing voor?

0 Likes
8 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen wifi, wel internet

@Cindy78 

Heb je al eens gezien dat je toestellen op het goede netwerk verbinden ? Misschien dat je toestel nog verbinding wil maken met het oude netwerk maar dat je dat eens moet aanpassen. Op je nieuwe HGW staat ook het nieuwe netwerk + wachtwoord dus geef dat zeker is als je met je toestel zoekt naar het nieuwe netwerk.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cindy78
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geen wifi, wel internet

Op de app staat hetzelfde netwerk als ervoren, die van Telenet hebben ook gezegd dat de nieuwe modem de oude gegevens terug overnam. We hebben wel netwerk vergeten gedaan en terug opnieuw ingelogd maar deze geeft geen verbinding.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen wifi, wel internet

@Cindy78 

Op de app staat ..... Je zal met je toestel moeten zoeken naar je nieuwe netwerk dus ga naar instellingen en dan wifi en daar staan je netwerken. Kies daar het netwerk wat je nu gekregen hebt op je nieuwe modem. 

Als je van modem wisselt krijg je nooit je oude netwerk terug dat is altijd een nieuw netwerk en daar mee moet je dan verbinden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cindy78
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Geen wifi, wel internet

Hoi, het nieuwe netwerk is een 10 tal minuten verschenen met het aansluiten van de nieuwe modem, daarna van de radar verdwenen. We hebben op alle toestellen netwerk vergeten gedaan en de enige die nu nog verschijnt is de vorige en die van de buren. Maar niet de nieuwe. Zou er iets bij de omzetting verkeerd gegaan zijn?

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen wifi, wel internet

Welk type modem heb je ontvangen (type nr). Een CV8560E bijvoorbeeld beschikt helemaal niet over wifi. Het zou me verbazen mocht je die hebben ontvangen, maar je weet maar nooit.

Anders kijk je het beste even de instellingen na via mijn telenet.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geen wifi, wel internet


@patrick37  schreef:

Als je van modem wisselt krijg je nooit je oude netwerk terug dat is altijd een nieuw netwerk en daar mee moet je dan verbinden. 


Telenet pusht toch jouw (oude) Wifi instellingen naar de nieuwe HGW?

Als alles goed gaat moet je dat ook via "Mijn Telenet" kunnen aanpassen?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen wifi, wel internet

@flip1953 

Nee hoor die pushen niks , zelf ook nooit gezien en gedaan tenzij het is aangepast tegenwoordig. 

Nieuwe modem ( HGW ) zijn nieuwe netwerk namen en Telenet zet niks over naar de nieuwe HGW.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Geen wifi, wel internet


@patrick37  schreef:

Nieuwe modem ( HGW ) zijn nieuwe netwerk namen en Telenet zet niks over naar de nieuwe HGW.


Ik heb zelfs gezien dat een CV8560E (die geen WiFi heeft) de WiFi instellingen overgenomen heeft die van de vorige modem in "Mijn Telenet" stonden. Als je dan een Telenet AP aansluit op de E-router krijgt deze dan ook automatisch de bestaande instellingen ...

Instellingen worden wel degelijk gepusht!


@Cindy78  schreef:

Hoi, het nieuwe netwerk is een 10 tal minuten verschenen met het aansluiten van de nieuwe modem, daarna van de radar verdwenen. We hebben op alle toestellen netwerk vergeten gedaan en de enige die nu nog verschijnt is de vorige en die van de buren. Maar niet de nieuwe. Zou er iets bij de omzetting verkeerd gegaan zijn?


Dit bevestigt min of meer wat ik hierboven beweer:

  • direct na het aansluiten van de nieuwe modem start deze op met de (default) netwerkinstellingen die op de modem afgedrukt staan.
  • van zodra de modem de provisioning bestanden ontvangt vanuit Telenet worden deze ingelezen ...

Dat verklaart waarom de TS het nieuwe netwerk "van de radar" ziet verdwijnen na 10 minuten 😁

Oplossing:

  • Ga naar "Mijn Telenet", dan naar Modem details.
  • Controleer of je de juiste modem ziet (anders is er een fout gebeurt bij Telenet bij het provisioneren avn de modem).
  • Hier kan je nu de WiFi instellingen nakijken of wijzigen, of het WiFi paswoord nog eens opnieuw instellen.

Gebruik in ieder geval niet de instellingen die op de modem afgedrukt zijn (die heb je alleen nodig als je de modem volledig zou resetten). Het is de bedoeling dat de klant via "Mijn Telenet" zijn WiFi instellingen personaliseert ...

0 Likes