24779
netweters
|
152636
antwoorden
|
20726
vragen
|
Dag allen,
omdat ik een Mesh-systeem heb aangekocht van TP-link, wil ik graag de WiFi-functie van de modem-router (F@ST3896LG-TN) uitschakelen. Hiervoor ben ik via MijnTelenet naar de instelingen gegaan en heb ik het WiFi signaal uitgeschakeld. Ondanks deze handeling blijft het WiFi-signaal nog steeds aanwezig. Gaat hier enige tijd over of is er iets mis met mijn installatie?
Ook ben ik erachter gekomen dat ondanks ik een standaard ONE-abonnement heb met max 250mbps toch snelheden bekom van rond de 950mbps... Kan dit hier iets mee te maken hebben?
Groetjes,
Sander
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Wifi uitschakelen werkt niet
Voor beide zaken zal je contact moeten opnemen met Telenet.
@Ex-Netweter
Je kan de wifi van de nieuwe perfect zelf uitschakelen.
Heb zelf ook zo een modem met een eigen router en dergelijke in mijn netwerkt dus heb ik de wifi van de modem niet nodig en daarnaast mijn modem staat in een kast boven dus heb ik er niks aan.
Zoals je kan zien perfect zelf uit te schakelen. Heb je wel op de opslaan knop gedrukt die helemaal van onderaan komt als de wifi uitzet ? Want zolang je daar niet op drukt zal je wijziging niet bewaard worden.
Je zegt dat je snelheden van bijna 1 Gbps hebt maar je hebt enkel een One ? Dan heb je onmogelijk deze snelheden tenzij je een One Up hebt dat ze je het verkeerde abonnement hebben geactiveerd. Kijk ook via My Telenet wat je exact voor abonnement hebt.
Wow je betaald voor 250 Mbps en krijgt 950 Mbps? Niet bellen. Doen alsof er niks mis is 😉
Toevallig vroeger Yugo klant geweest met over zetten niet goed verlopen
Wellicht
De optie om het Wifi signaal uit te schakelen is bij mij niet zichtbaar.