Beantwoorden
t593701
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi valt geregeld weg op acces point en powerlines

Hallo,

 

Sinds het installeren van 2 acces points en een powerline (allen van telenet) om wifi te hebben in de hele woning, hebben we alleen maar problemen. De wifi verbinding van onze toestellen valt te pas en te onpas uit, sonos speakers vallen geregeld uit, de chromecast van de tv werkt niet naar behoren... Ondertussen zijn er 3 bezoeken van een telenet-technieker geweest, is er intussen voor de derde keer een nieuwe modem geplaatst en zijn de twee acces points al eens omgeruild. Het probleem blijft echter aanhouden. Ik heb de indruk dat de acces points en powerline elkaar tegenwerken, en de toestellen die op wifi werken door telkens te switchen van acces point wegvallen. En dan is er ook nog de modem zelf die wifi signaal zendt... Ik heb me laten vertellen dat ik die al beter uitschakel...

Al ontelbare keren contact gehad met klantendienst, maar veel verder dan eens de modem resetten of een acces point herstarten of nog eens "pairen", raken we helaas niet.

De frustraties lopen in huis nogal op, ook gezien het vele thuiswerk en thuisonderwijs...

Enkel de zaken die op de kabel werken (en dus niet wifi) werken goed, wat dus wel betekent dat het echt aan de wifi ligt.

Iemand raad?

0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi valt geregeld weg op acces point en powerlines

@t593701 

Het eerste wat je kan doen is in mijn  Telenet de functie één netwerk uitzetten. Hierbij moet je minstens één SSID een andere naam geven (ik voeg een 5 toe aan het SSID van het 5 GHz signaal).

Blijft het probleem, dan kan je een verschillend SSID geven aan elke Wifi powerline en AP om zo te achterhalen waar het probleem zit.

Toestellen die op een vaste plaats staan en die Wifi gebruiken, moet je mogelijk opnieuw koppelen.

Toestellen waarmee je door het huis loopt (smartphone, tablet) moet je mogelijk manueel aan een ander SSID koppelen als je u verplaatst.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wifi valt geregeld weg op acces point en powerlines

Deze vragen komen heel veel terug.

Ik zou nog eens willen pleiten voor een knowledge base, waar we dan naar kunnen verwijzen, ipv alles opnieuw te typen.

 

Ik verwijs nog eens naar deze post

Dus voor de 2.4Ghz band op elk toestel (modem, powerline, AP) een apart kanaal kiezen.

Heb je zonnepanelen: geen powerline gebruiken.

 

Het beste is nog altijd je AP's bedraad aansluiten.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Wifi valt geregeld weg op acces point en powerlines


@Steven-E  schreef:

 

Heb je zonnepanelen: geen powerline gebruiken.


Ik heb zonnepanelen en de powerlines van Telenet werken hier perfect. Ze steken zelfs aan beide zijden in een contactdoos wat ook afgeraden wordt.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Wifi valt geregeld weg op acces point en powerlines

Wel de ene installatie is de andere niet. Veel hangt van je omvormer af.

Vorige week nog bij iemand geweest: ‘s avonds 282Mbps, om 13u amper 2Mbps.

 

Monofase of driefase aansluitingen geven ook andere resultaten. Bij driefasen kan je de omvormer en de powerlines op aparte fasen aansluiten zodat ze elkaar niet beïnvloeden.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes