Beantwoorden
pedro4
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

Beste, wifi valt geregeld weg had eerst zwarte modem nu een nieuwe modem witte en nog steeds zelfde probleem ? Heb al alles gedaan stekker uitgetrokken , modem gereset , en de laatste keer zeiden ze dat ik een technieker moet laten langs komen maar als er op dat probleem wifi geen probleem is dus wifi valt niet weg dan moet ik het zelf betalen ? Dus heb ik dit gelaten dacht dat het met nieuwe modem opgelost ging zijn maar dit is niet het geval wie weet er een oplossing ?woon in appartement misschien heeft het daar mee te maken ?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: wifi valt steeds weg

0 Likes
26 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

Als je niets vertelt over je netwerk, dan is het vogelpik spelen met een blinddoek.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

@pedro4 

Je bedoeld dat als het probleem niet bij Telenet ligt je er voor moet betalen ? ja dat is idd wel zo. 

Maar dat je wifi weg valt is dit op elk apparaat of is er een specifiek apparaat waar je dit voor hebt ? Want uit je uitleg is niet heel duidelijk waar je wifi op weg valt want als dit maar één apparaat is dan valt het nog te over zien. 

Maar log ook eens in via 'mijn Telenet' en ga naar je thuis netwerk en daar kan je ook je wifi signaal aanpassen. Zet je 2.4 Ghz eens op een vast kanaal , kanaal 3 of kanaal 6 of kanaal 11. Probeer één van deze drie moet je het ene geprobeerd hebben en het werk niet zoals je verwacht dan pak je één van de twee overbleven andere kanalen. Als je de wijziging doet vergeet ook niet alles op te slaan anders onthoud die dit niet. 

Heb je ook problemen misschien met bekabeld internet ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
pedro4
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

Hallo patrick37  bedankt voor je antwoord sorry dat ik het verkeerd doe maar ik weet niet veel van computer  De wifi valt voornamelijk weg op de computer en deze is draadloos .Ik ga proberen te doen wat U zegt naar een ander kanaal gaan er staat bij dat als ik een wijziging doe dat ik alles eerst moet opslagen hoe moet ik dit juist doen? Heb geen bekabeld internet 

0 Likes
pedro4
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

Beste jean, sorry ik wist niet juist hoe het moet  het is vooral op de computer dat de wifi weg valt en het is draadloos 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

@pedro4 Je zou op het moment dat uw wifi wegvalt eens moeten kijken of het bedrade netwerk ook wegvalt en of de router aan het herstarten is.

Als je internet hebt op je bedrade aansluiting (met UTP kabel) en wifi niet, kan het zijn dat je signaal weggedrukt is door de wifi van uw buren. 

Je geeft aan dat je op een appartement woont, dus de meeste mensen hebben wifi en dus extra storingen.

Eventueel kan je het kanaal van de wifi aanpassen. Ga via het blauwe kaartje (via mijn Telenet)naar 'Je thuisnetwerk'. Klik op 'Modem details' als je het kanaal van je modem wil aanpassen. Het ideale is natuurlijk gewoon een kabel gebruiken maar dan moet je een kabel ter beschikking hebben op die plaats waar je pc staat.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pedro4
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

kristofDW met de router is er geen probleem  valt niet uit Heb momenteel mijn wifi kanaal naar een ander nummer gezet en ben nog aan het afwachten of het uitvalt     

kabel kan ik niet aansluiten want dan moet ik de draad door heel de living leggen en gaat niet moet voorbij deuren                       

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

Wanner walt uw WiFi weg?

- als ge een poos niets gedaan hebt op uw PC? (programma's die niets doen op het internet zie ik in dit geval ook als niets doen op de pc)

- tijdens het normaal werken met een programma dat internet gebruikt. 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pedro4
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

jean , het valt weg wanneer ik van het ene programma naar het andere ga en soms ook als ik aan 1 programma een tijd aan het werken ben 

0 Likes
pedro4
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

Het is vooral op de computer dat mijn wifi weg valt en het is draadloos 

Ik heb nu het kanaal van mijn wifi veranderd en het valt niet meer zo veel weg maar het is nog niet helemaal opgelost ?

 

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2256
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

Heb je dit vinkje voor uw WiFi adapter weggenomen?

20230330-112159-Screen Shot.JPG


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
pedro4
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

jean , ik heb gezocht bij configuratiescherm maar dit heb ik niet gevonden wat jij me laat zien ? dit staat er bij mij niet bij waar kan ik dit vinden ?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

Windows 10 of 11: klik op het vergrootglas onderaan. voer in configuratiescherm (na conf kan je het al zien en een lijst, dus erop klikken gaat sneller dan alles in te geven),  kies Netwerkcentrum, in de linkse kolom klik op Adapterinstellingen wijzigen,  met de rechtermuisknop klikken op Wifi, in het afrolmenu klik op eigenschappen, klik op configureren, kies de tab energiebeheer.

0 Likes
pedro4
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

janne man, bedankt voor de uitleg ik heb het gevonden en het vinkje weg gedaan 

pedro4
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Wifi valt steeds weg, ook met nieuwe witte modem

wifi valt nog steeds weg wie weet raad ? 

Heb al van kanaal veranderd zoals jullie hebben gezegd hebben en ook bij wifi instellingen voor energieverbruik vinkje weg gedaan

wat kan ik nog meer doen ?

0 Likes