Beantwoorden
Harie
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
It's your ninth party! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

in de maand maart heeft de technieker een nieuwe zwarte modem F@ST3896LG-TN geplaatst naar aanleiding van de defekte witte modem CH7465LG-TN . Maar ik stel vast , wifi werkt op alle toestellen , uitgezonderd op de computer DELL niet en voorheen wel , met kabel aansluiting is het prima , de oorzaak ?

oplossing?

 

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: wifi werkt niet op alle toestellen met de nieuwe modem

0 Likes
25 reacties
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Hallo,

 

Dell computers hebben een hardware diagnose programma ingebouwd met de naam ePSA als uw computer opstart in het scherm met het dell logo op F12 drukken en "diagnostics" kiezen en de volledige testen uitvoeren als er een probleem gevonden wordt moet je naar de dell support.

Ex-Netweter
 

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Je gebruikt wellicht een verouderde Wifi-driver op je Dell-computer.
Je zal het merk en type van het Wifi-adapter moeten nakijken en de recentste driver installeren.

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Hallo,

 

Elke Dell computer heeft een unieke tag ze noemen dit de servicetag deze kan je vinden bij laptops op de achterkant op een sticker en bij desktops iets gelijkaardig of je kan ook de dell supportassist app openen en daar kan je dit zien via de servicetag kan je hier de downloads vinden voor uw dell computer.

 

Je kan nakijken welke draadloze adapter jij hebt windows toets +r => devmgmt.msc => netwerkadapters => draadloze adapter => dubbelklikken => stuurprogramma wat hier staat moet je dan vergelijken met wat op de dell website staat als meest recente driver.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

@Harie Kan het zijn dat je nieuwe modem van Telenet alleen maar 5Ghz signaal uitzend en dat je Dell computer alleen maar 2.4Ghz kan  gebruiken ? 

Beste even checken dat je Telenet modem 2.4 en 5 Ghz aan het uitzenden is. Nieuwe toestellen ondersteunen meestal wel 5Ghz.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Harie
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
It's your ninth party! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

diagnostics  =  uitgevoerd , geen probleem

0 Likes
Harie
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
It's your ninth party! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

 Wifi-driver =  is en was oke

0 Likes
Harie
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
It's your ninth party! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

 Telenet modem 2.4 en 5 Ghz is ook de nieuwe , is gescekt.

0 Likes
Harie
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
It's your ninth party! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Met telenet kontakt genomen en afwachten wat de uitkomst is?

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

De nieuwe modem doet zeker 2.4 en 5GHz, is een wifi 6 device, niets speciaals.

Wat de driver conclusies in bovenstaande replies betreft lijkt me het wel juist.  Een en ander is meer dan waarschijnlijk gelinked aan bepaalde must/no-must opties in de wifi driver.  Het is bvb voldoende dat een bepaalde optie van datum X niet meer moet, maar een oudere driver die nog wel verwacht en as such de wifi niet "ziet" en dus niet kan connecteren.

Kan natuurlijk zijn dat Dell geen updates meer voorziet vanaf bepaalde datum, maar dan zou het wel om een heel oud type oeten gaan lijkt me.

Kan je in de details vd wifi driver bvb zien van welke datum die is ?  Misschien ook hier in de chat type etc vermelden, misschien is er wel degelijk een upgrade voor beschikbaar ?

 

Harie
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
It's your ninth party! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Kan je in de details vd wifi driver bvb zien van welke datum die is ?  Misschien ook hier in de chat type etc vermelden,

misschien is er wel degelijk een upgrade voor beschikbaar ?

Volgens Dell is het deze en heb ik 

------Intel® Dual Band Wireless-AC 7260---------

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Hallo,

Post uw dell modelnummer en eventueel de naam inspiron , vostro , alienware, latitude etc etc dan kunnen wij via die nummer "meegluren" met meegluren bedoel ik dan kunnen wij ook kijken welke de meest recente wifi driver is voor uw model.De wifi adapter ondersteunt in elk geval beide 2.4 & 5 Ghz dat kan je hier zien 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

@Harie 

IK merk dat je een oplossing aangeduid hebt maar is dit ook wel de juiste oplossing ? 

Het is wat verwarrend want je duid iets aan als oplossing maar je blijft wel doorgaan in je topic over je probleem. 

Even duidelijk laten weten of het is opgelost , zo niet dan halen we deze oplossing weg. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Harie
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
It's your ninth party! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Dell OptiPlex 9020 AIO

nr.19XDNZ1

Heeft u er wat aan?

Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: url naar afbeelding verwijderd vanwege teveel informatie

0 Likes
Harie
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
It's your ninth party! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Beste, Ik heb mijn oplossing nog niet , dit is een verkeerde handeling geweest door mij.

Het mag verwijderd worden , zoals u het zou kunnen , bedankt ! voor de opmerking.