Beantwoorden
Harie
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
It's your ninth party! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

in de maand maart heeft de technieker een nieuwe zwarte modem F@ST3896LG-TN geplaatst naar aanleiding van de defekte witte modem CH7465LG-TN . Maar ik stel vast , wifi werkt op alle toestellen , uitgezonderd op de computer DELL niet en voorheen wel , met kabel aansluiting is het prima , de oorzaak ?

oplossing?

 

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: wifi werkt niet op alle toestellen met de nieuwe modem

0 Likes
25 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

@Harie 

Bij deze heb ik bij de betreffende post de oplossing weg gehaald. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Hallo,

Ik kan daar geen wifi driver vinden enkel ethernet drivers er is ook geen deftige specificaties handleiding optiplex 9020 dat is uw modelnummer haal die foto van het internet uw servicetag is persoonlijk.

Het kan ook zijn dat de drivers die door intel beschikbaar gesteld worden gebruikt worden dat moet je eerst uitzoeken want drivers "mixen" gaat problemen opleveren.Een link naar de drivers van uw dell computer https://www.dell.com/support/home/nl-be/product-support/product/optiplex-9020-aio/drivers 

Harie
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
It's your ninth party! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

----de foto , hoe verwijderen? ik heb de moderator gevraagt het te doen

Nu heb ik het volgende gedaan : De internet kabel afgekoppelt en met mijn Samsung Galaxy A51  , verbinding met mobiele hotspot gemaakt.

Werkt zeer prachtig ,zie afbeelding.

Knipsel.PNG

0 Likes
Harie
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
It's your ninth party! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Deze driver heb ik gedownload en ook geen oplossing :  Network_Driver_MNK54_WIN32_20.10.1.1190_A24(1)

Knipsel.PNG

0 Likes
Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Hallo,

 

Ik vrees dat jij de pech hebt dat die draadloze adapter zo oud is dat hij niet meer wordt ondersteund helaas wil dat ook zeggen dat je geen nieuwe drivers gaat vinden.Je zou die computer kunnen open vijzen en vervolgens kijken wat voor soort kaartje daarin zit (er bestaan verschillende formaten) vervolgens kan je naar https://www.parts-people.com op deze website voer je uw dell servicetag in zodat je een lijst krijgt van compatibele onderdelen en dan kijken bij wifi "wireless adapters" maar pas op een computer open vijzen dat vereist wat kennis als dit je eerste keer is zou ik naar een winkel gaan of je laten bijstaan door iemand die op de hoogte is van het gevaar in verband met esd en weet hoe het gevaar te vermijden.

esd = Electro Static Discharge

Tags (1)
Ex-Netweter
 

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Je Wifi-kaart krijgt geen ondersteuning meer van Intel, 21.10.1 is de laatste compatibele driver: https://wcm-stg.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000030330/wireless/intel-wireless-ac-pr...

Intel biedt deze driver niet meer aan, maar hij is wel nog ergens anders te downloaden: https://drivers.softpedia.com/get/NETWORK-CARD/INTEL/Intel-PROSet-Wireless-Driver-Software-21-10-1-f...

Harie
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
It's your ninth party! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Beste ,

Hiermede is mijn computer met u advies draadloos zoals voorheen , zie afbeelding als bewijs.

Bij deze kan ik u zéér vriendelijk bedanken!!!

Knipsel.PNG

 Dit is voor mij opgelost.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

@Harie 

Allicht werd bij het installeren van de nieuwe modem één netwerk gemaakt voor de twee wifi signalen van 2,4 en 5 GHz. Ga in mijn.telenet.be naar je Thusinetwerk en zet één netwerk uit. Verander de SSID van het 5GHz signaal door bijvoorbeeld toevoeging van het cijfer 5. Het wachtwoord mag hetzelfde blijven.

Als het hierna nog niet lukt en je hebt een usb 3 (is doorgaans blauw) aansluiting dan kan je een usb wifi adapter aanschaffen. (zoek op het internet naar usb wifi adapter).

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Bij een F@ST3896LG-TN kan je het wifi netwerk niet splitsen

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

De opmerking van @flip1953 is terecht. Blijft enkel een usb wifi adaptor over als mogelijke oplossing of een nieuw pc.

0 Likes
Harie
Professional Weetjesweter
Berichten: 31
It's your ninth party! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Complimentendag

Wifi werkt niet op DELL computer met de nieuwe modem

Beste,

Het is opgelost om wifi te hebben zoals voorheen.

Zie de reactie van antwoorden hoger .